زومپی ناسا از دومین ماموریت ارسال گردشگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی خبر داد - زومپی

سازمان فضایی روسیه در عصر جدیدی گردشگری فضایی چهار فضانورد آماتور را در دو ماموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده است. حالا نوبت ناسا شده تا از دومین ماموریت گردشگری خود برای ارسال انسان به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرده بردارد. این ماموریت با همکاری شرکت خصوصی Axiom انجام خواهد شد.

سازمان فضایی آمریکا در حال حاضر در تلاش است تا فوریه ۲۰۲۲ اولین پرواز گردشگری خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی را با کمک Axiom و اسپیس ایکس انجام دهد. در همین حین، به‌تازگی اعلام شده که یک ماموریت دیگر به نام Axiom Mission 2 (Ax-2) هم برای بازه زمانی پاییز ۲۰۲۲ تا اواخر بهار ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده تا این سازمان برای دومین بار گردشگران را به ایستگاه فضایی برساند.

فضانورد ناسا در کنار ایستگاه فضایی

موشک این ماموریت از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا پرتاب می‌شود و حداکثر ۱۴ روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی خواهد ماند. هنوز مشخص نیست که چه کسانی سرنشینان این فضاپیما خواهند بود، اما گفته می‌شود که شاید «تام کروز» در این ماموریت حضور داشته باشد. ناسا پارسال تایید کرد که با این ستاره هالیوود گفتگو داشته تا صحنه‌هایی از یک فیلم سینمایی را در فضا فیلم‌برداری کند. البته سازمان فضایی روسیه در این زمینه هم ناسا سبقت گرفته و اولین صحنه‌های فضایی یک فیلم را واقعا در خارج از جو زمین فیلم‌برداری کرده است.

ناسا هنوز سرنشینان ماموریت دوم را انتخاب نکرده است

ناسا اخیرا در اطلاعیه‌ای درباره Ax-2 اعلام کرد: «ناسا و شرکای بین‌المللی این سازمان پیشنهادهای اکسیوم برای فضانوردان ماموریت Ax-2 را بررسی خواهند کرد…این افراد آزمایش‌های پزشکی ناسا را پشت سر خواهند گذاشت تا برای پرواز تایید شوند.» ارسال شهروندان عادی به ایستگاه فضایی بخشی از برنامه ناسا برای تجاری‌سازی مدار پایینی زمین است.

اکسیوم فوریه ۲۰۲۲ سه شهروند عادی و یک فضانورد سابق خود را برای اقامتی یک هفته‌ای به ایستگاه فضایی می‌برد. هر کدام از این افراد رقم سرسام‌آور ۵۵ میلیون دلاری را برای این سفر پرداخت کرده‌اند و این هزینه میان اکسیوم، اسپیس ایکس و ناسا تقسیم می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 511 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها