زومپی مدرنا: واکسن کرونای اومیکرون احتمالا اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود - زومپی

بعد از ظهور گونه جدید کرونای امیکرون، شرکت فایزر مدعی شد می‌تواند ظرف ۱۰۰ روز اولین محموله‌ واکسن علیه سویه جدید را آماده کند. حالا مدرنا نیز دست به کار شده و می‌گوید این شرکت می‌تواند اوایل ۲۰۲۲ واکسن برای مقابله با کرونای اومیکرون عرضه کند.

«پل برتون»، مدیر ارشد مدرنا می‌گوید در صورت لزوم و بعد از بررسی‌های لازم، این شرکت می‌تواند اوایل سال نو میلادی واکسن کرونای جدیدی علیه گونه نگران‌کننده اومیکرون تولید کند.

هنوز مشخص نیست برای مقابله با گونه جدید ویروس کرونا به فرمولاسیون‌های جدیدی نیاز خواهد بود یا اینکه واکسن‌های کووید فعلی می‌توانند محافظت در برابر سویه جدید را فراهم کنند. سویه اومیکرون توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان گونه نگران‌کننده ویروس کرونا طبقه‌بندی شده است.

واکسن کرونای اومیکرون

پل برتون در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد:

طی هفته‌های آینده موضوع اثربخشی واکسن‌های فعلی در برابر گونه جدید کرونا با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد و نکته قابل توجه در مورد واکسن‌های mRNA آن است که این پلتفرم به ما کمک می‌کند بتوانیم خیلی سریع در راستای تغییرات آن حرکت کنیم.

وی همچنین افزود:

حتی اگر مجبور باشیم واکسن کاملا جدیدی تولید کنیم، فکر می‌کنم اوایل سال ۲۰۲۲ این اتفاق رخ دهد.

در حال حاضر محققان مدرنا کار بررسی واکسن کرونای اومیکرون را با جدیت آغاز کرده‌اند و به‌زودی تحقیقات آنها به مرحله خوبی می‌رسد. پل برتون همچنین در مصاحبه مطبوعاتی به این نکته اشاره کرد که افراد واکسینه نشده باید هرچه زودتر واکسن کرونای فعلی را دریافت کرده و سایرین نیز واکسن بوستر را تزریق کنند.

پیشتر شرکت مدرنا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در حال کار روی دوز تقویتی برای مقابله با کرونای اومیکرون است. این شرکت همچنین روی دوز بالاتری از واکسن تقویتی خود کار می‌کند و به‌صورت همزمان سایر دوزهای تقویتی کاندید برای مقابله با چندین گونه ویروس کرونا را بررسی خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 620 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها