زومپی شکایت از مایکروسافت به اتهام رفتار ضدرقابتی در اتحادیه اروپا - زومپی

شرکت ذخیره‌سازی ابری نکست‌کلاود (Nextcloud) ائتلافی را علیه مایکروسافت در اتحادیه اروپا هدایت می‌کند که غول این نرم‌افزار را به رفتار ضد رقابتی متهم می‌کند.

طبق توضیحات ارائه شده در این ائتلاف، مایکروسافت با ادغام کردن سرویس‌های ۳۶۵ خود مانند OneDrive و تیمز در ویندوز آن هم به صورت پیش‌فرض، کاربران را به استفاده از آن‌ها وادار می‌کند. اعضای این ائتلاف معتقدند که اقداماتی از این قبیل، رقابت و حضور سایر شرکت‌های کوچک‌تر را غیرممکن می‌کند، بنابراین از اتحادیه اروپا درخواست کردند تا در این زمینه کاری انجام دهد.

در طول سال‌های گذشته، مایکروسافت، گوگل و آمازون سهم بازار اروپایی خود را به ۶۶ درصد افزایش داده‌اند، در حالی که این میزان برای ارائه‌دهندگان محلی از ۲۶ درصد به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

مایکروسافت

اعضای این ائتلاف از اتحادیه اروپا دو خواسته دارند. در ابتدا آن‌ها می‌خواهند که مایکروسافت از ادغام، پیش‌نصب یا غالب کردن سرویس‌های خود جلوگیری کند تا دیگر شرکت‌ها نیز بتوانند روی پلتفرم‌هایی مانند ویندوز رقابت کنند. آن‌ها همچنین خواستار استانداردهای شفاف‌تری هستند تا کاربران به جای اینکه مجبور شوند از سرویس‌هایی مانند مایکروسافت آفیس استفاده کنند، بتوانند از سایر راهکارها نیز بهره ببرند.

آن‌ها برای کمک به استدلال خود، این وضعیت را با شرایط دهه ۱۹۹۰ مقایسه کردند و توضیح دادند که مایکروسافت در آن زمان ویندوز را به همراه اینترنت اکسپلورر عرضه می‌کرد تا با نت‌اسکیپ رقابت کند و همچنین سایر شرکت‌های فناوری مانند گوگل و آمازون را به انجام همین کار متهم کردند.

هرچند اتحادیه اروپا هر از چندگاهی با غول‌های فناوری برخورد می‌کند، اما هنوز مشخص نیست که در این شرایط چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر مایکروسافت، گوگل و سایر شرکت‌ها از ادغام سرویس‌های خود با سیستم‌عامل‌هایشان منع شوند، احتمالا شاهد یکی از بزرگترین تغییرات حوزه تکنولوژی خواهیم بود.

از جمله اعضای این ائتلاف می‌توان به OnlyOffice ،Tutanota، بنیاد نرم‌افزار آزاد اروپا، بنیاد داکیومنت و اتحادیه اروپا دیجیتال SME اشاره کرد که می‌توانند از این اقدام سود ببرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 519 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها