زومپی اثربخشی واکسن مدرنا در مقابل کرونا امیکرون با دوز تقویتی به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد - زومپی

شرکت داروسازی مدرنا می‌گوید دوز تقویتی واکسن آن‌ها سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را به شکل چشمگیری علیه کرونا امیکرون افزایش می‌دهد. داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که ۵۰ میکروگرم از دوز تقویتی واکسن، سطح آنتی‌بادی‌های بدن را ۳۷ برابر می‌کند. با این حال، مدرنا در تلاش است تا یک واکسن جدید برای واریانت امیکرون بسازد.

این شرکت اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دوز تقویتی واکسن آن‌ها عملکرد بسیار خوبی در برابر گونه امیکرون داشته است. دوز کامل واکسن مدرنا ۱۰۰ میکروگرم است که سطح آنتی‌بادی یا پادتن‌های بدن را ۸۳ برابر می‌کند، اما نصف این دوز هم می‌تواند سطح پادتن‌ها را ۳۷ برابر افزایش دهد. گفته شده که تصمیم‌گیری برای انتخاب حجم دوز تقویتی به نظر مقامات بهداشتی کشورها بستگی خواهد داشت.

«استفان بانسل»، مدیرعامل مدرنا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اطلاعات اطمینان‌بخش بوده است. داده‌های این شرکت از سرم خون ۲۰ فردی به دست آمده که دوز تقویتی واکسن مدرنا را دریافت کرده بودند. این افراد قبل از دریافت دوز تقویتی سطح پادتن پایینی داشتند و بعداً دوزهای مختلفی از واکسن را دریافت کردند. مدرنا وعده داده که به‌زودی اطلاعات کامل این تحقیقات را منتشر کند.

واکسن کرونا

مدرنا برای امیکرون واکسن اختصاصی می‌سازد

این شرکت همچنین خبر داد که کار روی واکسن اختصاصی کرونا امیکرون را آغاز کرده است. بانسل گفت: «ما به تولید و اشتراک‌گذاری اطلاعات پیرامون استراتژی واکسن تقویتی با مقامات بهداشتی کشورها ادامه می‌دهیم تا در تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین استراتژی واکسیناسیون علیه سارس کوو ۲ به آن‌ها کمک کنیم.»

مدرنا می‌گوید تصمیم‌گیری برای تمرکز روی واکسن فعلی کرونا با توجه به سرعت بالای شیوع واریانت امیکرون گرفته شد. «پل برتون»، مدیر ارشد داروسازی این شرکت گفت: «آن‌چه هم‌اکنون در اختیار داریم واکسن mRNA-1273 است که بسیار موثر و کاملا ایمن عمل می‌کند. فکر کنم این واکسن در دوره تعطیلات پایان سال میلادی و ماه‌های زمستان، یعنی زمانی که با بیشترین فشار از سمت امیکرون روبرو می‌شویم، از مردم محافظت می‌کند.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 508 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها