زومپی چند نکته درباره آمپلی فایر آنالوگ و دیجیتال - زومپی

 

برای کنار هم قرار دادن یک سیستم صوتی مناسب شما باید چند مورد را در نظر بگیرید که یکی از مهم ترین انتخاب های شما استفاده از آمپلی فایر آنالوگ یا دیجیتال است.

افرادی که از آمپلی فایرهای آنالوگ و یا سیستم صوتی آنالوگ استفاده می کنند عموما ترجیح می دهند از صدای گرم و کلاسیک آنالوگ لذت ببرند و این نکته را به عنوان یک مزیت می دانند ، اکثر آمپلی فایر های آنالوگ دارای مدارهای ساده هستند که در صورت بروز مشکل به سادگی قابل تعمیر هستند ، در شرایط افزایش دما ، آمپلی فایر های آنالوگ زودتر از دیجیتال داغ می کنند.

آمپلی فایر دیجیتال در مقابل آنالوگ یک تازه وارد به شمار می رود ، در حقیقت بعضی ها می گویند آمپلی فایر دیجیتال از بسیاری جهات بهتر از تجهیزات آنالوگ هستند زیرا هم ارزان تر هستند هم در هزینه های نگه داری صرفه جویی می شود هم تا یک مدت طولانی نیاز به تعمیر ندارند ، اگرچه طرفداران آنالوگ استدلال می کنند که تجهیزات دیجیتال نمی توانند همان اندازه تجهیزات آنالوگ را انتخاب کنند ، اما اخیراً جهش های بزرگی در فناوری دیجیتال رخ داده است. بیشتر اوقات ، آمپلی فایرهای دیجیتال به گونه ای ساخته می شوند که به یک مدل معین اجازه می دهد تا هر تعداد تن آنالوگ را تکرار کند.

به طور خلاصه ، هر دو فناوری آنالوگ و دیجیتال دارای نقاط قوت ، ضعف و کیفیت منحصر به فرد قابل مقایسه هستند اما باید بگوییم که برای کنار هم قرار دادن یک سیستم صوتی به جز آمپلی فایر باید به دیگر تجهیزات صوتی هم دقت کنید.

 

چند نکته درباره آمپلی فایر

برای اینکه اطلاعاتی درباره آمپلی فایر ماشین داشته باشید سوالاتی را درباره آمپلی فایر مطرح می کنیم و پاسخ آن را کامل در اختیارتان می گذاریم.

 

چگونه آمپلی فایر سیستم صوتی را تقویت می کند؟

در واقع ، یک آمپلی فایر آنالوگ از دو مدار جداگانه تشکیل شده است که یکی از آنها ، مدار خروجی ، سیگنال خروجی الکتریکی کاملاً جدید و قدرتمند (برای بلندگوهای شما) را بر اساس سیگنال صوتی ورودی تولید می کند. دومی یک سیگنال AC با توان ۱ ولت است که نشان دهنده شکل موجهای مختلف به سرعت در حال تغییر است (هر دو فرکانس و دامنه آنها). این سیگنال ضعیف AC برای تعدیل مدار استفاده می شود که باعث آزاد شدن ولتاژ و ولتاژ ذخیره شده توسط خازن ها و ترانسفورماتور بزرگ در منبع تغذیه آمپلی فایر می شود ، نیرویی که به گونه ای تخلیه می شود که دقیقاً موازی با مدولاسیون های کوچک سیگنال صوتی دریافتی باشد.

 

کلاس های مختلف آمپلی فایر چیست؟

طرح های کلاس A دارای جریان است که به طور مداوم از طریق ترانزیستورهای خروجی جریان می یابد حتی اگر هیچ سیگنال صوتی ورودی وجود نداشته باشد، بنابراین ترانزیستورهای خروجی همیشه روشن هستند. این نوع آمپلی فایر بسیار بی فایده و ناکارآمد است و ۸۰٪ قدرت خود را در گرما با راندمان تنها ۲۰٪ از بین می برد.

آمپلی فایر کلاس B از ترانزیستورهای خروجی استفاده می کنند که روشن و خاموش می شوند ، با یک دستگاه تقویت قسمت مثبت شکل موج ، دیگری دستگاه منفی. اگر سیگنال صوتی ورودی وجود نداشته باشد ، هیچ جریانی از طریق ترانزیستورهای خروجی انتقال نمی یابد. در نتیجه ، آمپلی فایر کلاس B بسیار کارآمد تر (حدود ۵۰٪ تا ۷۰٪) نسبت به طرح های کلاس A هستند.

آمپلی فایر کلاس D ، اگرچه تعدادی از تغییرات مختلف در طراحی وجود دارد ، اما در اصل طرح های آمپلی فایر تعویض یا تعدیل کننده عرض پالس (PWM) هستند. سیگنال صوتی آنالوگ ورودی برای تعدیل یک حامل با فرکانس بسیار بالا که مرحله خروجی را بطور کامل روشن یا خاموش کار می کند ، استفاده می شود. این حامل با فرکانس فوق العاده بالا باید از صوتی با فیلتر بازسازی خارج شود تا دیگر هیچ فرکانس سوئیچینگ با فرکانس فوق العاده بالا برای خراب کردن سیگنال های صوتی باقی نماند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، طراحی کلاس D بسیار کارآمد است ، به طور معمول در محدوده ۸۵ تا ۹۰ درصد یا بیشتر.

 

آیا نام های کلاس آمپلی فایر دارای رتبه عملکردی هستند؟

نه ، حروف کلاس چیزی را نشان نمی دهند. آنها فقط یک روش مناسب برای تمایز انواع مدارهای آمپلی فایر هستند.

 

آمپلی فایر دیجیتال چیست و تفاوت آن با آمپلی فایر آنالوگ چیست؟

یک آمپلی فایر آنالوگ با روشی مشابه کار می کند ، دستگاه مرحله خروجی (ترانزیستور) را تنظیم می کند تا انرژی را از منبع تغذیه آمپلی فایر به بلندگوها رها کند به شکلی که دقیقاً از شکل موج صوتی ورودی کوچک تقلید کند. آمپلی فایرهای دیجیتال از مدارهای سوئیچینگ با فرکانس بالا برای تعدیل دستگاههای خروجی استفاده می کنند.

 

مهمترین ویژگی های هر آمپلی فایر چیست؟

یک ویژگی اصلی پاسخ فرکانس صاف از عمیق ترین سیگنال های باس قابل شنیدن در ۲۰ هرتز (یا پایین تر) به بالاترین فرکانس هایی است که می شنویم ، در ۲۰،۰۰۰ هرتز. پاسخ فرکانس صاف و خطی بدان معنی است که آمپلی فایر هر سیگنال صوتی دریافتی را پخش خواهد کرد ، خواه یک سیگنال باس درام با سرعت ۳۰ هرتز باشد یا هارمونیک هایی با فرکانس بالا در ۱۰،۰۰۰ هرتز. سرانجام ، منبع انرژی از یک منبع تغذیه قوی بدست می آید تا آمپلی فایر  بتواند طیف عظیمی از پویایی نرم تا بلندی را که تقریباً در هر نوع موسیقی و موسیقی متن وجود دارد ، مدیریت کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 19 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.