زومپی راهنمای ویدیوی سهام—فیلم استوک چیست و چگونه از آن استفاده کنید - زومپی

ایجاد ویدیو و فیلم می تواند فرآیند گرانی باشد. بین خرید دوربین‌ها و دکل‌های نورپردازی و زمان لازم برای ایجاد فیلم‌های عالی، به راحتی می‌توان از بودجه عبور کرد.

یک ابزار صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای هر کسی که یک فیلم، تجاری، و نماهنگ می‌سازد در دسترس است. ، بخش اخبار و غیره، فیلم سهام است. با استفاده از فیلم‌های استوک، شخص دیگری قبلاً زمان و پول خود را صرف ایجاد کلیپ‌های ویدیویی استوک کرده است که می‌توانید در پروژه‌های خود استفاده کنید.

در حالی که فیلم‌های استوک نمی‌توانند و نباید جایگزین هر صحنه در پروژه شما شوند، ممکن است شما پیدا کنید که این روشی مقرون به صرفه برای پر کردن برخی از صحنه‌های پروژه شما است.

فیلم‌های استوک چیست؟

فیلم استوک که به عنوان ویدیوی استوک یا B-roll نیز شناخته می‌شود، فیلمی از پیش فیلم‌برداری شده است که می‌توان آن را خریداری کرد و در پروژه‌ها و فیلم‌های مختلفی از آن استفاده کرد. فیلم‌های استوک می‌توانند مجوز بگیرند و باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه فیلم‌سازان برای فیلم‌برداری مواد اصلی می‌شود.

انواع متداول فیلم‌های استوک شامل کلیپ‌های ورزشی، کلیپ‌های حیوانات، فیلم‌های خانوادگی، ویدئوهای طبیعت، ویدئوهای هوایی، ویدئوهای منظره شهری، ویدیوهای غذا، کلیپ‌های حرکت آهسته، کلیپ‌های حمل‌ونقل و موارد دیگر.

کجا می‌توانم فیلم‌های موجود را پیدا کنم؟

فیلم های استوک را می توان در وب سایت های مختلف فیلم سهام از جمله جوبیس یافت. اکثر سایت‌های ویدیوی سهام به کاربران امکان می‌دهند هزاران کلیپ را جستجو و مرتب کنند تا کلیپ‌های فیلم استوک را پیدا کنند که بهترین مناسب برای پروژه‌هایشان است.

آیا فیلم سهام دامنه عمومی وجود دارد؟

بله، فیلم سهام دامنه عمومی وجود دارد. فیلم سهام دامنه عمومی به این معنی است که هیچ حق چاپی به فیلم ضمیمه نشده است، بنابراین می توان آزادانه از آن استفاده کرد (به استثنای چند مورد نادر).

فیلم سهام می‌تواند در موارد مختلف در مالکیت عمومی قرار گیرد. راه ها.

  • ممکن است پس از انقضای مدت حق نسخه‌برداری، فیلم‌های استوک به مالکیت عمومی تبدیل شوند. با توجه به قوانین مختلف در سراسر جهان، تعیین اینکه آیا مدت حق نسخه برداری منقضی شده است یا نه (این قوانین در طول زمان تغییر کرده اند) می تواند دشوار باشد.
  • فیلم‌های استوک فیلم‌برداری شده توسط یک کارمند دولت فدرال برای اهداف شغلی خود نیز می‌توانند بلافاصله پس از ایجاد در حوزه عمومی وارد شوند.
  • اگر سازنده بخواهد با اهدای آن به دامنه عمومی از حفاظت از حق نسخه‌برداری چشم‌پوشی کند، فیلم سهام می‌تواند به مالکیت عمومی تبدیل شود.

چند مکان برای جستجوی فیلم سهام دامنه عمومی از جمله archive.org وجود دارد. با این حال، مهم است که مراقب باشید و قبل از استفاده از آن در پروژه خود، دوباره بررسی کنید که فیلم سهام در مالکیت عمومی است.

چند راه برای استفاده از ویدیوی استوک چیست؟

 

در حالی که استفاده‌های بالقوه از فیلم‌های استوک فقط توسط تخیل شما محدود می‌شود، اینها روش‌هایی هستند که بیشتر از آن استفاده می‌شود.

فیلم‌های استوک به‌عنوان B‑roll

یکی از ثابت‌ترین کاربردهای فیلم‌های استوک، B-roll است. B-roll یک فیلم تکمیلی است که در فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و پخش اخبار استفاده می‌شود. این ثانویه نسبت به فیلم اولیه است و برای برش یا گره زدن عکس‌های اصلی مختلف به هم استفاده می‌شود.

اینها چند نمونه آشنا از B-roll هستند.

  • عکس‌هایی از مردمی که در خیابان راه می‌روند تا دو صحنه شهری را با هم قطع کنند
  • ویدیوی حیوانات مزرعه برای ایجاد ویدیو در مزرعه تنظیم شده است
  • ویدئوهای استوک هوایی از یک شهر برای ایجاد یک موقعیت جغرافیایی
  • ویدیوهای استوک تایم لپس برای نشان دادن گذر زمان بین دو صحنه

فیلم‌های موجود در آگهی‌های بازرگانی و تبلیغات

ویدئوی استوک همچنین می‌تواند به‌عنوان فیلم اصلی یا به‌عنوان B-roll در آگهی‌های بازرگانی، آگهی‌ها و سایر ویدیوهایی که نیازی به فیلم اصلی ندارند استفاده شود.

برای مثال، تبلیغی برای دارو ممکن است بر روایت صوتی تکیه کند و از فیلم‌های استوک زوج‌های خندان، فردی که در ورزش‌های تفریحی شرکت می‌کند یا خانواده‌های شادی که دور میز شام جمع شده‌اند استفاده کند. این نوع فیلم‌ها می‌توانند هزاران دلار برای هر صحنه برای فیلم‌برداری به‌طور خاص برای یک آگهی بازرگانی هزینه داشته باشند، در حالی که فیلم‌های استوک برای چندین ویدیوی سهام که با هم جدا شده‌اند فقط چند صد دلار هزینه دارد.

پس زمینه های ویدئویی استوک

گاهی اوقات، تنها چیزی که نیاز دارید یک ویدیوی پس زمینه استوک خوب است. فیلم‌های استوک می‌توانند منبع ویدیوهای پس‌زمینه برای وب‌سایت‌ها، استفاده از صفحه سبز، یا فقط یک ویدیوی خوب برای نمایش روی صفحه در حالی که مردم منتظر شروع رویداد هستند، باشد.

چرا فیلم استوک اینقدر گران است؟

در مقایسه با عکاسی استوک، ویدیوی استوک می‌تواند گران به نظر برسد – بسته به ویدیو و وب‌سایت فیلم استوک بیش از چند صد دلار هزینه دارد.

با این حال، وقتی هزینه را مقایسه می‌کنید. از فیلم‌های استوک تا هزینه فیلم‌برداری B-roll یا فیلم‌های ثانویه (و حتی اولیه)، فیلم‌های استوک بسیار ارزان‌تر به نظر می‌رسند.

بیایید روش‌هایی را که هزینه‌ها افزایش می‌یابد، تقسیم کنیم. هنگام ایجاد فیلم خود:

  • دوربین (اجاره یا خرید)
  • کارت های حافظه
  • تجهیزات مرتبط مانند سه پایه و استابلایزر
  • نرم افزار ویرایش ویدیو
  • اپراتور و کارگردان دوربین فیلمبرداری
  • بازیگران یا سوژه های پولی
  • هزینه های سفر
  • زمان فیلمبرداری و ویرایش فیلم است

حتی اگر از قبل دوربین، کارت حافظه، لوازم جانبی و نرم افزار دارید، هر فیلمبرداری هزینه و زمان می برد. اگر فیلم‌های استوک باعث صرفه‌جویی در یک روز فیلم‌برداری شما شود، به نظر گران‌تر نیست.

اما به این سوال برگردیم که چرا فیلم‌های استوک گران‌تر از عکاسی استوک است. نگاهی دیگر به لیست بالا بیندازید. خالق آن فیلم استوک تمام این هزینه‌ها را برای ساختن فیلم‌های استوک متحمل شده است، که ثبت و ویرایش آن نسبت به عکاسی استوک بیشتر طول می‌کشد.

با عکاسی استوک، یک عکاس ممکن است از یک جلسه عکس بیرون بیاید. آنها می توانند صدها عکس را در وب سایت های عکاسی سهام قرار دهند. با فیلم‌های استوک، فیلمبرداران ممکن است از یک جلسه چند ویدیو دریافت کنند، اما تقریباً به تعداد آن‌ها نیست. این کمبود و سرمایه‌گذاری مالی، ویدیوهای سهام را گران‌تر از عکس‌های استوک می‌کند.

در فیلم‌های موجود در انبار چه چیزی را باید جستجو کنم؟

هنگام انتخاب یک کلیپ ویدیویی استوک، قبل از صدور مجوز باید چند نکته را در نظر بگیرید.

آیا ویدیو با زیبایی‌شناسی بقیه فیلم‌های من مطابقت دارد؟

اگر می‌خواهید برای پروژه خود یک فضای لو-فای ایجاد کنید، نمی‌خواهید ویدیویی را انتخاب کنید که با کیفیت ۴k گرفته شده است و جذاب به نظر می‌رسد. مگر اینکه بخواهید ویرایش کنید تا با ظاهری که می‌خواهید مطابقت داشته باشد.

آیا ویدیوی استوک با آنچه که می‌خواهم انتقال دهم درست است؟

اگر ویدیوی شما در شهر نیویورک می‌گذرد، نمی‌خواهید از فیلم‌های استوک شهری که به وضوح در پاریس فیلم‌برداری شده‌اند استفاده کنید. گاهی اوقات فیلم‌های استوک به اندازه‌ای عمومی هستند که به نظر می‌رسد در هر جایی فیلم‌برداری شده‌اند، اما اغلب نقاط دیدنی قابل شناسایی به‌ویژه در فیلم‌های شهری و هوایی قابل مشاهده هستند.

آیا می توانم ویدیو را با اندازه و کیفیت مورد نیاز دانلود کنم؟

در جوبیس، می‌توانید بیشتر فیلم‌های استوک ما را در اندازه‌ها و وضوح‌های زیر دانلود کنید.

  • وب استاندارد ۶۴۰×۳۶۰ @ ۳۰ فریم در ثانیه H.264
  • HD Web 1280×۷۲۰ @ ۳۰p H.264
  • HD 1920×۱۰۸۰ @ ۳۰p H.264
  • HD 1920×۱۰۸۰ @ ۳۰p ProRes 422 (HQ)

برخی از سایت‌های ویدیوی سهام، به‌ویژه آن‌هایی که به ویدیوهای رایگان و مالکیت عمومی متکی هستند، انواع زیادی در دسترس ندارند. در نتیجه، ممکن است برخی از فیلم‌های استوک آن‌ها به اندازه‌ای که برای پروژه‌تان نیاز دارید در دسترس نباشد.

از کجا می توانم ویدیوهای سهام رایگان دریافت کنم؟

ده‌ها سایت وجود دارند که ویدیوهای موجودی رایگان دارند، اما اکثر آنها به اندازه سایتی با فیلم‌های استوک که مجوز خریداری می‌کنید، کتابخانه وسیعی ندارند. علاوه بر این، سایت‌هایی که فیلم‌های استوک رایگان ارائه می‌دهند به احتمال زیاد هیچ ضمانت یا غرامتی در مورد محتوا ارائه نمی‌کنند – سایت‌های دارای مجوز سهام، مانند جوبیس، ضمانت‌نامه‌ها و غرامت‌هایی ارائه می‌دهند

اما، archive.org منبع خوبی برای ویدیوهای سهام دامنه عمومی است. همچنین می‌توانید برخی از فیلم‌های موجود را در کتابخانه کنگره، آرشیو رسانه ناساپروژه ویدیوی باز.

اگر می خواهید ویدیوهای استوک با کیفیت بالاتر به صورت رایگان داشته باشید، مقداری ویدیوی استوک وب سایت ها چند ویدیوی سهام رایگان را به صورت چرخشی ارائه می دهند. به عنوان مثال، جویس هر ماه سه کلیپ ویدیویی رایگان جدید ارائه می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 16 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.