زومپی آزمایشگاه موادغذایی دارای سیستم آبرسان فوق العاده است - زومپی

مقدمه ای برآزمایشگاه مواد غذایی

 

این آزمایشگاه دارای ترازهای تحلیلی، ترازوهای الکترونیکی، اجاق‌های خشک‌کن گرمایشی الکتریکی، اجاق‌های خشک‌کن انفجاری رومیزی، حمام‌های آب با دمای ثابت، میکروسکوپ‌های بیولوژیکی، پیپت‌ها و سایر تجهیزات آزمایشی معمولی، و همچنین دستگاه‌های میکروپلیت‌خوان، ابزار الکتروفورز، ابزار همجوشی سلولی، انکوباتورهای مختلف، سانتریفیوژهای یخچالی با سرعت بالا، یخچال‌های با دمای فوق‌العاده پایین، ابزارهای PCR، میکروسکوپ‌های معکوس، میکروسکوپ‌های فلورسانس، استریل‌کننده‌های بخار فشار و سایر سیتولوژی، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی مولکولی و سایر تجهیزات و ابزار مرتبط. این آزمایشگاه همچنین دارای تجهیزات پروجکشن چند رسانه ای آموزشی و سیستم آبرسانی فوق العاده خالص می باشد.

 

آزمایشگاه اصول مهندسی مواد غذایی

 

این آزمایشگاه تضمین کننده تدریس تجربی، تمرین دروس و طراحی فارغ التحصیلی دروسی از قبیل اصول مهندسی مواد غذایی، طراحی کارخانه مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات مواد غذایی، فناوری مدرن جداسازی مواد غذایی و فرآوری مواد غذایی و فناوری های نوین می باشد فرآیند فرآوری مواد غذایی، اصل کار تجهیزات معمولی در عملیات واحد مشترک، ساختار اولیه و محاسبه طراحی و سایر عملیات های تجربی و نمایش های شبیه سازی تمرکز دارد.

 

آزمایشگاه بسته بندی مواد غذایی

 

این آزمایشگاه شامل بسته بندی سس، بسته بندی پودر، بسته بندی پلت، دستگاه بسته بندی وکیوم، دستگاه کیسه سازی پلاستیک، دستگاه بسته بندی قهوه بار، دستگاه قطره چکان، دستگاه بسته بندی بالش و سایر تجهیزات می باشد.

 

آزمایشگاه جامع فناوری غذایی

 

این آزمایشگاه عمدتاً مسئول فناوری مواد غذایی، مقدمه ای بر فناوری مواد غذایی، مواد غذایی کاربردی، فناوری پردازش لبنیات، فناوری پردازش گوشت، فناوری پردازش تخم مرغ، فناوری پردازش غلات و محصولات روغنی، فناوری پردازش میوه و سبزیجات، فناوری پردازش نوشابه، مواد غذایی است.

 

 

آزمایشگاه تغذیه و غذاهای کاربردی

 

این آزمایشگاه اکنون دارای خشک کن های اسپری، سانتریفیوژهای هیتاچی، اپراتور های چرخشی بوچ، اسپکتروفتومترهای UV-Vis، خشک کن های انجمادی، اجاق های خشک کن خلاء، کابینت های کروماتوگرافی با دمای ثابت کامپیوتری، فریزرهای با دمای فوق العاده پایین، مخازن تخمیر بیولوژیکی و حمام های آب با دمای فوق العاده ثابت است.

 

آزمایشگاه به منظور همکاری با تقویت نظارت بر ایمنی مواد غذایی و بازرسی و قرنطینه مواد غذایی تازه و زنده، به گسترش موارد و دامنه آزمایش مواد غذایی، بهینه سازی مستمر روش های آزمایش فعلی و ارائه خدمات آزمایشی جامع تر و متنوع تر ادامه می دهد.

از طریق آزمایش‌های مختلف غذایی، می‌توان ارزیابی کرد که آیا غذا با شرایط بهداشتی و ایمنی مطابقت دارد یا خیر، تا عموم مردم بتوانند با خیال راحت غذا بخورند. فناوری آزمایش مورد استفاده در آزمایشگاه از اصول عینیت و علم پیروی می کند و ابزارها و تجهیزات تحلیلی پیشرفته را مطابق با الزامات فنی خاص پیکربندی می کند و برای اطمینان از صحت و قابلیت اطمینان نتایج آزمایش از استانداردهای بین المللی/ملی برای آزمایش استناد می کند

در حال حاضر، آزمایشگاه می‌تواند انواع مواد غذایی را آزمایش کند و موارد آزمایش شامل مواد فیزیکی و شیمیایی، بقایای آفت‌کش‌ها، بقایای داروهای دامپزشکی، فلزات، مواد افزودنی، رنگدانه‌ها، آلاینده‌ها، سموم، رادیونوکلئیدها، باکتری‌ها، آنفولانزای پرندگان و ویروس‌های جدید کرونا می‌شود. با ارائه داده های آزمایشی، بخش های مربوطه می توانند تجزیه و تحلیل و ارزیابی ایمنی مواد غذایی را انجام دهند؛ علاوه بر این، آزمایشگاه خدمات آزمایش اضطراری را برای حوادث غیرمنتظره ایمنی مواد غذایی نیز ارائه می دهد.

 

مراحل آزمایش مواد غذایی:

 

نمونه پذیرایی

نمونه را بررسی کنید

ورود نمونه

تست آزمایشگاهی

تجزیه و تحلیل میکروبیولوژیکی: پیش تیمار نمونه، آماده سازی محیط، تلقیح نمونه، کشت باکتریایی، تفسیر نتایج، پایش باکتری

آنالیز شیمیایی: پیش تصفیه نمونه، آماده سازی معرف، استخراج آنالیت ها، آنالیز ابزاری

پردازش داده ها و تهیه گزارش تست

پردازش داده ها و تأیید داده ها

تهیه و ارسال گزارش تست

 

https://royaniran.com/lab_equipment_food_industry/

 

 

اهمیت آزمایشگاه مواد غذایی – ایمنی:

 

مواد غذایی عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. تولیدکنندگان مواد غذایی باید به ایمنی غذایی محصولات خود توجه کنند. این تلاش برای اطمینان از ایمنی مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه است. موارد مسمومیت غذایی که رخ داده می تواند درس هایی برای تولیدکنندگان باشد تا سلامت محصولات خود را بهبود بخشند. این به این دلیل است که هر زمان موارد مسمومیت غذایی وجود داشته باشد، معمولاً به طور موقت مراکز فروش یا فراخوان محصولات از بازار بسته می شود

 

علل مسمومیت غذایی متفاوت است. به عنوان مثال، مسمومیت غذایی ممکن است به دلیل باکتری های بیماری زا، آلودگی فلزات سنگین یا سایر آلودگی های شیمیایی رخ دهد. انجام آزمایشات آزمایشگاهی معتبر محصولات غذایی به صورت دوره ای مهم است

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 499 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 13 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.