زومپی گوگل برای برنامه‌های هوش مصنوعی مولد در اندروید مقررات جدیدی وضع کرد - زومپی

گوگل اخیراً خط‌‌‌مشی خود را برای مدیریت بهتر برنامه‌های اندرویدی به‌روزرسانی کرده است. این خط‌مشی جدید برنامه‌های هوش مصنوعی را مجبور می‌کند که از دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای پیروی کنند. این خط‌مشی از کاربران در برابر محتوای توهین‌آمیز مدل‌های هوش مصنوعی‌ مولد محافظت خواهد کرد. گوگل اعلان‌های تمام‌صفحه برنامه‌ها را نیز محدود می‌کند.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد که از سال ۲۰۲۴، توسعه‌دهندگان باید در برنامه‌های هوش مصنوعی خود امکانی فراهم کنند تا کاربران بتوانند هرگونه محتوای توهین‌آمیز را گزارش دهند. گوگل می‌خواهد محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی مولد برای افراد ایمن باشد و کاربران با سازوکاری بتوانند بازخوردهای خود را بیان کنند. توسعه‌دهنگان نیز از این بازخوردها برای بهبود سیستم‌های خود استفاده خواهند کرد.

خط مشی جدید گوگل برای هوش مصنوعی مولد

خط‌مشی جدید گوگل برای محتواهای هوش مصنوعی مولد

خط‌‌مشی جدید گوگل مشابه سیستم گزارش‌دهی محتوای تولیدشده توسط کاربر عمل خواهد کرد. براساس این خط‌مشی کاربران باید بتوانند بدون خروج از برنامه، محتواهای هوش مصنوعی را گزارش یا نشانه‌دار کنند.

این خط‌مشی برای سه نوع از برنامه‌های هوش مصنوعی مولد در اندروید اعمال خواهد شد:

  • چت‌بات‌ها که مخصوص تولید محتواهای متنی هستند.
  • هوش‌ مصنوعی‌های مولد تصاویر که براساس پرامپت‌های متنی، صوتی یا هرگونه درخواست‌ دیگر عمل می‌کنند.
  • برنامه‌هایی که صدا یا تصویر افراد واقعی را با استفاده از هوش مصنوعی جعل می‌کنند.

گوگل همچنین برنامه‌هایی را که از این مقررات مستثنی هستند معرفی کرد. به عنوان مثال، برنامه‌هایی که صرفاً محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند یا به نمایش می‌گذارند و خود امکان تولید محتوا ندارند مشمول مقررات جدید نمی‌شوند. این خط‌‌‌مشی همچنین برای برنامه‌هایی که محتوای انسانی را خلاصه می‌کنند اعمال نمی‌شود. همچنین، برنامه‌های سودمند که از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربر استفاده می‌کنند، نیازی به گزارش یا فیلتر اختصاصی ندارند.

علاوه‌براین، گوگل نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌های تمام‌صفحه را محدود می‌کند. بسیاری از برنامه‌ها اعلان‌های خود را به صورت تمام‌صفحه برای تبلیغات یا یادآوری نمایش می‌دهند. گوگل در خط‌مشی جدید خود، صرفاً اعلان‌های بسیار ضروری را به صورت تمام صحنه نشان خواهد داد یا صرفاً با اجازه کاربر این اعلان‌ها را فعال می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 30 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها