زومپی کالبدشکافی هواوی میت 60 پرو از پیشرفت چشمگیر صنعت تراشه‌سازی چین خبر می‌دهد - زومپی

هواوی هفته پیش از گوشی پرچمدار میت ۶۰ پرو رونمایی کرد و حالا کالبدشکافی این دستگاه، تراشه مورد استفاده در آن را برملا کرده است. این گوشی هوشمند به تراشه کرین ۹۰۰۰s که توسط شرکت چینی SMIC و با لیتوگرافی ۷ یا ۵ نانومتری تولید شده، مجهز شده است.

هواوی میت ۶۰ پرو به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده و از قابلیت‌هایی مانند تماس ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. اما موضوع مهم درباره این دستگاه، تراشه مورد استفاده در آن است؛ چرا که پس از تحریم‌های آمریکا، دسترسی هواوی به تراشه‌ها محدود شد.

تراشه ساخت SMIC برای هواوی میت ۶۰ پرو

طبق گزارش رویترز و به نقل از TechInsights، میت ۶۰ پرو به تراشه کرین ۹۰۰۰s مجهز شده که با لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت SMIC تولید شده است. تولید تراشه ۷ نانومتری یک پیشرفت قابل‌توجه برای صنعت تراشه‌سازی چین محسوب می‌شود و نشان‌دهنده عملکرد مناسب دولت چین در تقویت این صنعت است.

هواوی میت 60 پرو

گوشی جدید هواوی از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند که این موضوع هم یک پیشرفت برای این شرکت محسوب می‌شود. البته چند ماه پیش از معرفی آن، گزارش‌ها به ورود مجدد هواوی به بازار گوشی‌های ۵G اشاره کرده بودند.

این تراشه از فناوری تولید پیچیده‌ای استفاده کرده است و شامل ۴ هسته قدرتمند شامل یک هسته با فرکانس ۲٫۶۲ گیگاهرتز و سه هسته با فرکانس ۲٫۱۵ گیگاهرتز می‌شود. این چیپ همچنین ۴ هسته کم‌مصرف با فرکانس ۱٫۵۳ گیگاهرتز دارد. در بخش پردازشگر گرافیکی با GPU انحصاری Maleoon 910 روبه‌رو هستیم که فرکانسی برابر ۷۵۰ مگاهرتز دارد.

درنهایت باید بگوییم که درباره فرایند تولید این چیپ اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. برخی منابع به ساخت این تراشه با لیتوگرافی ۵ نانومتری اشاره می‌کنند. هواوی و SMIC واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند و SMIC تا به امروز به‌صورت رسمی تولید تراشه‌های ۵ و ۷ نانومتری را تأیید نکرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 5 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها