زومپی پیش‌نمایش دستیار هوش مصنوعی Copilot و پشتیبانی بومی از فایل‌های RAR ویندوز ۱۱ منتشر شد - زومپی

مایکروسافت به وعده خود مبنی بر ارائه دستیار هوش مصنوعی Copilot برای آزمایش‌کنندگان ویندوز عمل کرد. جدیدترین بیلد ویندوز ۱۱ (۲۳۴۹۳) که از طریق کانال توسعه‌دهندگان در دسترس قرار گرفته، شامل دسترسی به Windows Copilot، پشتیبانی بومی از فایل‌های RAR و ۷-Zip، صفحه اصلی جدید بخش تنظیمات و حتی یک میکسر صدا بهبود یافته می‌شود.

غول ردموندی اولین بار در ماه گذشته از دستیار هوش مصنوعی Copilot برای ویندوز ۱۱ رونمایی کرد و نسخه‌ای که اکنون به آزمایش‌کنندگان ارائه شده، در قالب نوار کناری به سمت راست ویندوز ۱۱ اضافه شده است. تیم ویندوز در پست وبلاگ این شرکت نوشت:

«این ویژگی با محتوای در حال نمایش دستکاپ شما همپوشانی ندارد و بدون مانع در کنار پنجره‌های باز برنامه‌های شما اجرا می‌شود تا بتوانید در هر زمانی که نیاز دارید با Windows Copilot تعامل داشته باشید.»

از Windows Copilot مجهز به هوش مصنوعی می‌توانید علاوه بر سؤالاتی که بینگ‌چت نیز به آن‌ها پاسخ می‌دهد، دستورات سیستمی مانند تغییر محیط دسکتاپ به حالت تاریک، گرفتن اسکرین‌شات و روشن کردن حالت مزاحم نشوید را درخواست کنید.

این ویژگی هوش مصنوعی همچنین می‌تواند مانند نوار کناری بینگ در مایکروسافت اج، محتوای وب را برای شما خلاصه کند و همچنین تصاویر و متن تولید کند.

با توجه به اینکه Windows Copilot فعلاً به‌عنوان یک پیش‌نمایش اولیه ارائه شده، هنوز به‌طور کامل کاربری نیست و فقط می‌تواند برخی تنظیمات اولیه ویندوز را کنترل کند و هنوز از پلاگین‌های شخص ثالث پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، مایکروسافت اعلام کرده که به مرور زمان، ویژگی‌هایی را به آن اضافه خواهد کرد.

پشتیبانی بومی از فایل‌های RAR و Zip-7 در ویندوز ۱۱

فایل‌های RAR یا Zip-7 از جمله محبوب‌ترین فایل‌های ویندوز هستند و مایکروسافت در این نسخه سرانجام از آن‌ها به‌طور بومی پشتیبانی می‌کند، یعنی برای باز کردن این فایل‌ها، دیگر نیازی به برنامه‌هایی مانند WinRAR ندارید. این ویژگی نیز ممکن است دارای برخی مشکلات اولیه باشد و مایکروسافت در نسخه‌های آینده روی بهبود آن‌ها کار می‌کند.

ویژگی دیگری که آزمایش‌کنندگان ویندوز اکنون می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، رابط کاربری بهبودیافته میکسر صدا در بخش تنظیمات سریع ویندوز ۱۱ است. مایکروسافت توضیح می‌دهد که این رابط کاربری، امکان شخصی‌سازی سریع صداها را براساس هر برنامه، همراه با کنترل‌های اضافی فراهم می‌کند. همچنین اکنون یک میانبر جدید (WIN + CTRL + V) وجود دارد که برای دسترسی سریع به میکسر صدا طراحی شده است.

علاوه بر این موارد، مایکروسافت همچنین صفحه اصلی تنظیمات جدید ویندوز ۱۱ را تغییر داده است و اکنون یک نمای کلی از دستگاه در حال استفاده شما همراه با تنظیمات مهمی را نشان می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 292 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 30 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها