زومپی نیویورک استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی را ممنوع کرد - زومپی

نیویورک دستور ممنوعیت تیک تاک (TikTok) را صادر کرده و همچنین به آژانس‌های خود ۳۰ روز مهلت داده تا این برنامه را حذف کنند.

دستورالعمل جدید نیویورک پس از بررسی انجام شده توسط فرماندهی سایبری این شهر صادر شده است که در آن یکی از مقامات شهری گفت که تیک تاک «یک تهدید امنیتی برای شبکه‌های فنی شهر محسوب می‌شود». با وجود این دستور، کارمندان شهر از دانلود یا استفاده از برنامه و همچنین دسترسی به وب‌سایت TikTok در هر دستگاه متعلق به شهر منع می‌شوند.

بیانیه تالار شهر نیویورک درباره تیک تاک

سخنگوی تالار شهر نیویورک در بیانیه‌ای گفت:

«در حالی که شبکه‌های اجتماعی در ارتباط دادن مردم نیویورک با یکدیگر عالی هستند، ما باید اطمینان پیدا کنیم که همیشه از این پلتفرم‌ها به شیوه‌ای امن استفاده می‌کنیم. فرماندهی سایبری نیویورک به‌طور منظم اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای ایمن نگه داشتن داده‌های شهروندان نیویورک بررسی و مطرح می‌کند.»

البته سیاست این ایالت همچنان به تعداد انگشت‌شماری از پلتفرم‌های روابط عمومی نیویورک اجازه می‌دهد تا از این برنامه برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنند.

برای بیش از سه سال، کنگره تلاش کرده است تا قوانینی را برای ممنوعیت تیک تاک در سراسر کشور اعمال کند و ادعا دارد که این برنامه و مالک چینی آن، یعنی ByteDance، می‌توانند از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند برای جاسوسی از آمریکایی‌ها استفاده کنند.

تاکنون تعدادی از ایالت‌های ایالات متحده تیک‌تاک را از حضور در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده‌اند. در اردیبهشت‌ماه، «گرگ جیانفورته»، فرماندار مونتانا، لایحه‌ای را امضا کرد که این برنامه را در کل ایالت ممنوع می‌کند و آن را به اولین ایالتی تبدیل کرد که دستور ممنوعیت شبکه اجتماعی چینی را صادر می‌کند. البته مدت کوتاهی پس از امضای این لایحه، کاربران تیک‌تاک و ByteDance از این ایالت شکایت کردند و گفتند که این لایحه حقوق آزادی بیان شهروندان مونتانا را نقض کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 17 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها