زومپی نتایج بنچمارک دیمنسیتی 9000 پلاس فاش شد؛ قدرتمندتر از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 - زومپی

مدیاتک با نسل جدید تراشه‌های پرچمدارش، تبدیل به یکی از بازیگران اصلی دنیای گوشی‌های اندرویدی شده و تاکنون چندین محصول رده بالا با این تراشه روانه بازار شده‌اند. اخیرا جدیدترین تراشه پرچمدار این کمپانی با نام مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس معرفی شده و اکنون امتیازات بنچمارک آن، نشان می‌دهند که نسبت به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ قدرت بیشتری دارد.

جدیدترین تراشه پرچمدار مدیاتک روز گذشته معرفی شد. این تراشه که نسخه‌ای اورکلاک شده از مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ به شمار می‌آید، برترین تراشه برای گوشی‌های اندرویدی است. از سوی دیگر، مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس یک رقیب سرسخت برای چیپ A15 اپل محسوب می‌شود.

طبق گزارش‌های موجود، امتیاز چیپ دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در بنچمارک گیک‌بنچ فاش شده است. بر اساس اسنادی که به اشتراک گذاشته شده، پرچمدار جدید مدیاتک در آزمون تک هسته‌ای امتیاز ۱۳۲۲ را کسب کرده است. در بخش تک هسته‌ای نیز شاهد ثبت امتیاز ۴۳۳۱ هستیم.

امتیاز بنچمارک تراشه مدیاتک دیمنسیتی 9000 پلاس

دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در مقابل اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱

پیش از این کوالکام یک مدل پیشرفته‌تر از پرچمدارش را با نام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ معرفی کرده بود که این تراشه هم به ترتیب امتیازات حدود ۱۳۰۰ و ۴۱۰۰ را در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای کسب کرده بود. هر دو تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC ساخته شده‌اند و از هسته بزرگ Cortex-X2 با حداکثر فرکانس کاری ۳٫۲ گیگاهرتزی برخوردارند. با این حال به نظر می‌رسد که مدیاتک عملکرد بهتری نسبت به رقیبش داشته است.

بنابراین دو رقیب مورد اشاره در بخش تک هسته‌ای تفاوت چندانی ندارند، اما در بخش چند هسته‌ای نماینده مدیاتک عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این‌ها، دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس از لحاظ بهینگی و مصرف انرژی وضعیت بهتری دارد. در نتیجه می‌توان گفت که پرچمدار جدید مدیاتک، یک غول سرسخت و پادشاه جدید تراشه‌های اندرویدی محسوب می‌شود و البته باید عملکرد واقعی آن در دستگاه‌ها را ارزیابی کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 460 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 24 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.