زومپی معترضان خشمگین در پاکستان، بیلبوردهای سامسونگ را به آتش کشیدند [تماشا کنید] - زومپی

یکی از کارمندان سامسونگ به دلیل انتخاب یک نام توهین آمیز به مقدسات برای تنظیم وای فای گوشی‌های این شرکت از طریق کد QR، باعث اعتراضات گسترده در کراچی پاکستان شد و مردم خشمگین به بیلبوردها و پوسترهای تبلیغاتی سامسونگ آسیب زدند و آن‌ها را آتش کشیدند.

این کارمند حالا دستگیر شده و سامسونگ که نزدیک به ۲۳ درصد از سهم بازار موبایل این کشور را در اختیار دارد، پس از این اتفاق به سرعت عذرخواهی کرد و دستور داد تا تحقیقات داخلی مربوط به آن انجام شود.

بیانیه سامسونگ درباره آشوب پاکستان

حساب رسمی سامسونگ پاکستان در توییتر با انتشار بیانیه‌ای نوشت:

«سامسونگ پاکستان یک بار دیگر بر بی‌طرفی خود نسبت به تمام موضوعات دارای اهمیت مذهبی تاکید دارد و همیشه اطمینان پیدا می‌کند که دیدگاه و عملکرد شرکت نسبت به مذهب بی‌طرفانه و محترمانه شناخته شود.»

سامسونگ

همچنین در این بیانیه اشاره شده که سامسونگ‌ نهایت احترام را برای اسلام قائل است و تحقیقات داخلی خود را در مورد این موضوع آغاز کرده است. پلیس تاکنون ۲۷ نفر را در جریان این اعتراضات بازداشت کرده که البته گفته می‌شود، تمام آن‌ها کارمندان سامسونگ‌ هستند.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به همین صورت خشم خود را نسبت به این موضوع نشان داده‌اند. به عنوان مثال، یکی از کاربران توییتر توصیه می‌کند که معترضان باید گوشی‌های خود را بسوزانند و سامسونگ را تحریم کنند.

این اولین باری نیست که یک شرکت بین‌المللی به دلیل کد تولید شده خود، با خشم گروهی از شهروندان پاکستانی مواجه می‌شود. در دسامبر سال گذشته یک کد QR درج شده روی بطری‌های نوشیدنی نیز باعث اعتراض مردم شده بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.