زومپی مشخصات پلی استیشن 5 پرو افشا شد؛ افزایش چشمگیر فرکانس CPU و GPU - زومپی

سونی ظاهراً روی دو نسخه جدید پلی استیشن ۵ کار می‌کند: اسلیم و پرو. در گذشته شاهد افشای ویدیویی از مدل اسلیم بودیم و حالا شاهد افشای مشخصات پلی استیشن ۵ پرو هستیم که از افزایش چشمگیر فرکانس پردازنده و پردازشگر گرافیکی آن خبر می‌دهد.

چند سالی از ورود پلی استیشن ۵ به بازار می‌گذرد و اگرچه چندین‌بار این کنسول به‌روزرسانی‌های کوچکی دریافت کرده است، اما هنوز شاهد عرضه نسخه جدیدی از این کنسول نبوده‌ایم.

پلی استیشن ۵ پرو در راه است

کانال یوتوب RedGamingTech در ویدیوی جدیدی برخی مشخصات کنسول آینده سونی را برملا کرده که البته بخشی از آن با گزارش‌های قبلی متفاوت است. طبق این ویدیو، کنسول PS5 پرو به APU شرکت AMD با لیتوگرافی ۴ یا ۵ نانومتری مجهز می‌شود.

این APU دارای پردازنده با ۸ هسته Zen 4 و پردازشگر گرافیکی (iGPU) با ۳۰ هسته Workgroup خواهد بود. انتظار می‌رود پردازشگر گرافیکی این APU دارای ۶۰ واحد محاسباتی (CU) مبتنی بر RDNA 3 یا RDNA 3.5 باشد.

پلی استیشن 5 پرو

گزارش اخیر می‌گوید فرکانس CPU و GPU این کنسول بسیار بالاتر از PS5 خواهد بود. به نظر می‌رسد فرکانس CPU بسیار بالاتر از ۳٫۶ گیگاهرتز و فرکانس GPU بسیار بالاتر از ۲٫۷ گیگاهرتز خواهد بود. برای مقایسه، فرکانس تقویت‌شده یا بوست پردازنده PS5 به ۳٫۵ گیگاهرتز می‌رسد و فرکانس پردازشگر گرافیکی‌اش برابر ۲٫۲۳ گیگاهرتز است.

در بخش حافظه گفته می‌شود که کنسول از ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برد و همچنین میزان نامشخصی حافظه DDR5 برای سیستم‌عامل خواهد داشت. پلی استیشن ۵ پرو همچنین به حافظه SSD با عملکرد بهتر مجهز می‌شود که البته جزئیات درباره آن منتشر نشده است.

مشخصات احتمالی پلی استیشن 5 پرو

درنهایت گزارش امروز می‌گوید که APU مورد استفاده در PS5 پرو از ۹۶ واحد خروجی رندر (ROP) بهره می‌برد که ۵۰ درصد از PS5 بیشتر است. درحالت کلی انتظار داریم PS5 پرو با بهبود چشمگیر عملکرد از راه برسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 218 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 19 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها