زومپی مدل‌های جدید مک مینی 256 گیگی و مک‌بوک پرو 512 گیگی حافظه SSD کندتری دارند - زومپی

مک مینی با تراشه M2 که هفته گذشته معرفی شد، با قیمت ۵۹۹ دلار گزینه مناسبی برای خرید است، اما مدل پایه این محصول که از حافظه ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد، در مقایسه با مدل ۲۵۶ گیگابایتی مک مینی M1 سرعت کمتری دارد. علاوه‌براین، بررسی‌ها نشان می‌دهند که سرعت SSD در مک‌بوک پرو M2 با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی هم کاهش پیدا کرده است.

کانال یوتوب Brandon Geekabit در کالبدشکافی مک مینی M2 متوجه شده است که مدل ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه فقط یک تراشه برای حافظه داخلی دارد، درحالی‌که مدل نسل قبلی از دو تراشه برای پیکربندی ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کرد. این مسئله توضیح می‌دهد که چرا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این کامپیوتر کاهش پیدا کرده است.

وب‌سایت MacRumors در آزمایش مک مینی M2 با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی دریافته که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات حدود ۱,۵۰۰ مگابایت بر ثانیه است؛ ازاین‌رو، می‌توان گفت که این سرعت نسبت به مدل نسل قبل بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر شده. درنتیجه به کاربران توصیه می‌شود که برای پیشگیری از این مسئله حداقل مدل ۵۱۲ گیگابایتی مک مینی را خریداری کنند.

سرعت حافظه SSD در مک‌بوک پرو M2 پرو هم کاهش یافته است

وب‌سایت ۹to5Mac می‌گوید مدل ۵۱۲ گیگابایتی مک‌بوک پرو M2 پرو هم به‌خاطر کاهش تعداد تراشه‌های NAND سرعت SSD پایین‌تری دارد. این افت سرعت در مقایسه با مدل ۲۰۲۱ حدود ۳۹ درصد در هنگام خواندن و ۲۰ درصد در هنگام نوشتن اطلاعات است.

کوپرتینویی‌ها در بیانیه‌ای که در فصل تابستان درباره افت سرعت مک‌بوک پرو M2 با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای وب‌سایت ورج فرستاده بودند، مدعی شدند که عملکرد مک‌های M2 در فعالیت‌های دنیای واقعی سریع‌تر شده است: «این سیستم‌های جدید تراشه‌های NAND جدیدی با چگالی بالاتر دارند که با استفاده از یک چیپ، ۲۵۶ گیگابایت حافظه را ارائه می‌کند. اگرچه بنچمارک‌های این حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SSD ممکن است با نسل قبلی تفاوت داشته باشد، اما عملکرد این سیستم‌های مبتنی بر M2 در فعالیت‌های دنیای واقعی حتی از گذشته سریع‌تر شده است.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 25 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها