مایکروسافت یک ویژگی جدید به نام «پلتفرم متحرک» را برای HoloLens 2 معرفی کرده که امکان استفاده از این هدست واقعیت افزوده در محیطی چون خودرو را فراهم میکند. ردموندیها برای این ویژگی با خودروساز مطرح آلمانی، فولکس واگن همکاری میکنند.
این ویژگی جدید یکی از مشکلات قدیمی هولولنز را که باعث میشد سنسورهای آن در محیطهای متحرک دچار اختلال شوند، حل میکند. ویژگی مذکور در همکاری با فولکس واگن توسعه یافته؛ شرکتی که از مدتی پیش مشغول آزمایش این هدستها در خودرو بوده است.
طبق گزارشها، هدست واقعیت افزوده مایکروسافت حرکت را با استفاده از حسگرهای متعدد دوربین و یک واحد اندازهگیری اینرسی (که عموما شامل شتابسنج و ژیروسکوپ میشود) رهگیری میکند.
هرچند که اوضاع در خودرو تفاوت دارد زیرا تشخیص حسگرهای مذکور دچار اختلال میشود، دلیل امر هم این است که هدست حرکت را حس میکند اما چیزی که میبیند یک محیط ساکن است. به عبارت دیگر مانند کسی رفتار میکند که از حرکت خودرو دچار حالت تهوع شده باشد.
همکاری مایکروسافت و فولکس واگن
ایراد مذکور توسط فولکس واگن و هنگام آموزش رانندگان مسابقهای کشف شد و سپس این شرکت در سال ۲۰۱۸ همکاری خود با مایکروسافت جهت حل مشکل حسگرهای هولولنز را آغاز کرد. امری که در نهایت به نمونه اولیهای منتهی شده که میتواند اطلاعات را همزمان با حرکت خودرو روی یک هدست نمایش دهد.
این سیستم اجازه میدهد تا اشیاء مجازی داخل یا خارج از خودرو قرار بگیرند. برای مثال همانطور که در تصویر بالا میبینید، هولولنز ۲ نقشهای مجازی را روی داشبورد خودرو نمایش میدهد و فلش نشاندهنده جهت نیز جلوتر و بیرون از خودرو قرار دارد.
همچنین تصویر بالا به وضوح نشان میدهد که سیستم به راننده در خصوص عابرین پیاده هشدار میدهد.
گفتنی است که با وجود پافشاری مایکروسافت روی استفادههای تجاری و صنعتی از هولولنز ۲ و قیمت ۳۵۰۰ دلاری آن، بعید است که فعلا خبری از توسعه یک نسخه ارزانتر و مخصوص کاربران عادی بشنویم.