زومپی لپ تاپ جدید ایسوس Zephyrus M16 با قوی‌ترین سخت‌افزار دنیا در راه است - زومپی

طراحی لپ تاپ Zephyrus M16 2022 ایسوس
مدل به‌روز‌شده‌ی لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus M16 با پردازنده‌ی نسل ۱۴ میتیور لیک و گرافیک ۴۰۹۰ انویدیا عرضه می‌شود.
تبلیغات

ایسوس علاوه‌بر لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک که از پردازنده‌های Core Ultra 7 و Core Ultra 5 بهره‌مند خواهند بود، لپ‌تاپ‌های سری ROG خود مانند ROG Zephyrus M16 را در دست به‌روزرسانی دارد که مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی ارائه خواهند کرد. این لپ تاپ در فهرست خرده‌‌فروشی‌های سخت‌افزاری آنلاین دیده شده که در شبکه‌ی اجتماعی ایکس منتشر شده است.

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 که با کد GU605MY نمایش داده شده است، از پردازنده اینتل Core Ultra 9 185H با ۱۶ هسته (۶ هسته‌ی پرفورمنس و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف و ۲ هسته‌ی فوق‌ کم‌مصرف) و ۲۲ رشته‌ی پردازشی بهره خواهد برد. سرعت کلاک این پردازنده از ۳٫۸ تا ۵٫۱ گیگاهرتز در حالت بوست متغیر است. پردازنده‌ی اینتل نیز به ۲۴ مگابایت حافظه‌ی کش مجهز است و توان مصرفی ۴۵ واتی دارد.

پردازنده Core Ultra 9 185H از گرافیک مجتمع Xe-LPG مبتنی‌بر معماری Alchemist و ۸ هسته‌ی Xe بهره می‌برد؛ اما این لپ تاپ ایسوس به گرافیک مجزای RTX 4090 لپ‌تاپی انویدیا هم مجهز خواهد بود که بهترین گرافیک لپ تاپ حال‌حاضر است.

از دیگر مشخصات لپ‌تاپ ROG Zephyrus M16 می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی WQXGA (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل)، حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت حافظه‌ ذخیره سازی از نوع SSD و سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ اشاره کرد.

در این فهرست، رم از نوع LPDDR5X به‌چشم می‌خورد و این یعنی با طراحی لحیم‌کاری‌شده روبه‌رو هستیم. پس احتمالاً لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus ایسوس که از پردازنده‌ی میتیور لیک استفاده می‌کنند، به کاربران اجازه‌ نخواهند داد رم را ارتقا دهند؛ با‌این‌حال، برای تأیید این موضوع باید منتظر رونمایی رسمی باشیم.

به‌عنوان لپ‌تاپی پرچم‌دار، می‌توانیم انتظار قیمتی بیشتر از ۲,۰۰۰ دلار را داشته باشیم. انتظار می‌رود که لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل میتیور لیک Core Ultra 9 در ماه ژانویه (دی و بهمن) از راه برسند؛ بنابراین، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این لپ‌تاپ در CES 2024 رونمایی شود.

علاوه‌بر لپ تاپ‌ گیمینگ ایسوس، یکی از خرده‌فروشی‌های فرانسوی چندین لپ‌تاپ دیگر از سری ذن‌بوک را فهرست کرده‌ است. تمامی آن‌ها از پردازنده‌های سری U میتیور لیک استفاده می‌کنند که شامل Core Ultra 7 155U و Core Ultra 5 125U می‌شود.

قیمت‌ها از ۱٬۱۱۲٫۳۰ یورو برای مدل ۱۲۵U و ۱٬۲۰۹ یورو برای مدل ۱۵۵U متغیر است؛ اما با نزدیک‌شدن به زمان عرضه، می‌توانیم انتظار قیمت‌های رسمی را داشته باشیم.

تبلیغات

داغ‌ترین مطالب روز
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 6 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.