زومپی قاچاق 837 پردازنده و 900 رم که به زیر یک خودرو جاساز شده بود، در گمرک چین برملا شد - زومپی

یک قاچاقچی چینی که قصد داشت مجموعه عظیمی از پردازنده‌ها، رم‌ها و SSDها را از مرز هنگ‌کنگ رد کند، توسط مسئولان گمرک چین دستگیر شد. این قاچاق با دربرگرفتن حدود ۱۷۵۰ قطعه یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های قاچاق قطعات کامپیوتر حداقل در سال‌های اخیر بوده است.

به‌گزارش Tom’s Hardware، مسئولان گمرک پل هنگ کنگ-ماکائو-ژوهای از کشف ۸۳۷ پردازنده، ۹۰۰ رم و ۱۰ حافظه SSD در زیر یک خودروی سواری معمولی خبر داده‌اند. این قاچاق ظاهراً در روز جمعه همین هفته در حال انجام بوده است، اما مأموران با موفقیت آن را شناسایی کردند.

مسئولان گمرک می‌گویند زمانی به این ماشین مشکوک شدند که دستگاه اسکن یک بسته ناهنجار را در زیر این وسیله نقلیه نشان داد. در ادامه بازرسی دستی انجام گرفت و مأموران متوجه وجود بدنه‌ای غیرعادی در زیر این خودرو شدند. در نهایت معلوم شد که این محصولات به‌صورت غیرمجاز در این محفظه قرار داده شده بودند.

کشف قاچاق صدها پردازنده و حافظه در یک خودروی سواری به چین

در بالا می‌توانید تصویری از این محموله قاچاق را که احتمالاً باید ارزش مالی بسیار زیادی داشته باشد، مشاهده کنید. البته نمی‌دانیم که ارزش دقیق این محموله چقدر بوده و با توجه به کیفیت پایین تصاویر و پوشش بسته‌ها مدل دقیق آن‌ها مشخص نیست.

کشف محموله قاچاق در زیر یک خودرو در گمرک چین

شایان ذکر است که ورود پردازنده، رم یا SSD به چین ممنوع نیست، اما این قاچاقچی قصد داشته است که این محموله را بدون طی مراحل قانونی به این کشور وارد کند و با پرداخت هزینه کمتر به سود بیشتری برسد.

طبق اعلام گمرک چین، اکثر قاچاقچیان معمولاً به‌خاطر رفتار مشکوک خود شناسایی می‌شوند. مشخص نیست که سرنوشت این قاچاقچی چه بوده است، اما او می‌تواند با محکومیت زندان یا پرداخت جریمه مواجه شود.

در چند وقت اخیر گزارش‌های متعددی از قاچاق وسایل الکترونیکی به داخل چین منتشر شده است. چند روز پیش شاهد انتشار خبری مربوط به دستگیری قاچاقچی ۶۸ آیفون بودیم و اندکی قبل‌تر گزارش دستگیری قاچاقچی ۳۰۶ پردازنده را به اطلاع شما رساندیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 8 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها