هفته پیش شیائومی از گوشیهای سری ردمی نوت ۱۱T پرو برای بازار چین رونمایی کرد و حالا به گفته این کمپانی، در تنها یک ساعت ۲۷۰ هزار دستگاه از آنها به فروش رسیده که یک موفقیت برای شیائومی به حساب میآید.
مدیر کل ردمی، «لو ویبینگ» چنین آماری را اعلام کرده، با این حال دقیقا نگفته کدام مدل چنین فروشی را تجربه کرده است. با توجه به این موضوع، به نظر میرسد فروش هردو مدل یعنی پرو و پرو پلاس روی هم به ۲۷۰ هزار واحد رسیده است.
محبوبیت بالای ردمی نوت ۱۱T پرو در چین
این میزان فروش نشاندهنده محبوبیت بالای محصولات جدید ردمی در بازار چین و البته نویدبخش عرضه آنها در بازارهای بینالمللی است. اگر ردمی تصمیم به عرضه این دستگاهها در بازار خارج از چین بگیرد، احتمالا با نام متفاوتی از راه میرسند. تا به امروز چندین بار محصولات ردمی و شیائومی با برندهای یکدیگر در بازارهای مختلف به فروش رسیدهاند.
یکی از دلایل این فروش بالا، مشخصات فنی قدرتمند همراه با قیمت مناسب است. ردمی نوت ۱۱T پرو و پرو پلاس به ترتیب با قیمت پایه ۲۷۰ و ۳۰۰ دلار در بازار چین به فروش میرسند که احتمالا نسخه جهانی آنها هم چنین قیمتی داشته باشد.
مشخصات این گوشیهای هوشمند شباهت زیادی به یکدیگر دارد. برای مثال هردوی آنها به نمایشگر ۶٫۶ اینچی LCD با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز، تراشه ۸ هستهای دیمنسیتی ۸۱۰۰، دوربین سهگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۲ مجهز شدهاند.
البته تفاوتهایی هم بین آنها به چشم میخورد. برای مثال مدل پرو در بالاترین نسخه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد، اما نسخه پرو پلاس در مدل مجهز به ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم به فروش میرسد.
یکی دیگر از تفاوتهای اصلی این محصولات، ظرفیت باتری و سرعت شارژ است. مدل پرو به باتری ۵۰۸۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی میکند. مدل پرو پلاس باتری کوچکتر ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، اما از شارژ سریعتر ۱۲۰ واتی پشتیبانی میکند.