زومپی شکایت 1.28 میلیون دلاری روسیه از اپل به دلیل تعلیق خدمات Apple Pay - زومپی

یک شرکت حقوقی روسی با شکایت از اپل خواستار غرامتی ۱٫۲۸ میلیون دلاری شد. این شرکت ادعا می‌کند که غول فناوری با مسدود کردن خدمات «اپل پی» در این کشور، بر مصرف‌کنندگان تاثیر منفی گذاشته است.

شرکت Chernyshov, Lukoyanov & Partners ادعا می‌کند که اپل پس از متوقف کردن خدمات Apple Pay در کشور روسیه، حقوق مصرف‌کنندگان این کشور را نقض کرده و قوانین را زیر پا گذاشته است. طبق گزارش‌های ثبت شده، این شرکت علاوه بر خسارت ۱٫۲۸ میلیون دلاری به دنبال بازگشت خدمات این سرویس پرداخت به کشور روسیه است.

اپل پی

احتمال بازگشت خدمات اپل پی به روسیه وجود دارد؟

هرچند که همچنان باید منتظر اتفاقات بیشتری در شرایط فعلی دنیا باشیم، اما بعید به نظر می‌رسد که این شرکت روسی پیروز این پرونده باشد. از آنجایی که «تعلیق خدمات اپل پی در روسیه» به دلیل تحریم‌های ایالات متحده نسبت به این کشور انجام شده است، غول فناوری هیچ راهی برای بازگرداندن این سرویس ندارد.

اپل اواخر سال گذشته و پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، فروش تمام محصولات و خدمات خود در این کشور را متوقف کرد. البته کوپرتینویی‌ها تنها غول فناوری محسوب نمی‌شوند که دست به چنین اقدامی زدند و تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ دنیا روسیه را وارد لیست تحریم‌های خود کرده‌اند. به عنوان مثال، گوگل هم سرویس خدمات پرداخت خود یعنی Google Pay را در این کشور متوقف کرده است.

همانطور که گفتیم، شرکت‌های زیادی تاکنون روسیه را تحریم کرده‌اند و همچنان جنگ بین اوکراین و روسیه و تحریم‌های اعمال شده ادامه دارد. با این حال، وزارت خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که خدمات مخابراتی و اینترنتی را از تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه مستثنی می‌کند.

اپل به تازگی گزارش درآمد فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ خود را اعلام کرده که از درآمد ۹۷٫۳ میلیارد دلاری و سود ۲۵ میلیارد دلاری غول فناوری خبر می‌دهد. به طور کلی عملکرد سازنده آیفون در سال ۲۰۲۲ تاکنون حتی از انتظارات تحلیلگران هم بهتر بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 854 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 30 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.