زومپی رونمایی از سامانه استعلام اصالت خودرو: از طریق آپ، آنلاین استعلام بگیرید - زومپی

سامانه استعلام سوابق و اصالت خودرو یکی از جدیدترین طرح‌های فراجا است. خریداران و فروشندگان خودرو از این پس می‌توانند به صورت غیرحضوری و آنلاین، اصالت خودرو را استعلام کنند. این سرویس در حال حاضر به صورت رایگان در آپ در دسترس کاربران آپ قرار دارد.

پیش از این تأیید اصالت خودرو به‌صورت حضوری در مراکز تعویض پلاک، توسط افسر یا کارشناس راهور انجام می‌شد. اما با رونمایی از سامانه آنلاین استعلام اصالت خودرو، این خدمت به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار گرفت.

به گزارش زومپی و به نقل از روابط‌عمومی آسان پرداخت، امکان تایید اصالت خودرو به صورت آنلاین از طریق سوپراپلیکیشن آپ فراهم شده است. کاربران این پلتفرم می‌توانند پیش از توافق یا امضای مبایعه نامه، از اصالت خودرو اطمینان حاصل کنند.

روش استعلام آنلاین اصالت خودرو با آپ

«آرمان فرج‌زاده»، مدیر ارشد اجرایی سوپراپلیکیشن آپ در خصوص روش کار سرویس استعلام اصالت خودرو گفت:

«در این سرویس کاربر با استفاده از دو روش استعلام از طریق شماره برگ سبز یا بارکد پشت کارت خودرو می‌تواند از اصالت خودروی مدنظر خود مطمئن شود. این سرویس به خریداران خودرو در زمان انجام معامله مورد نظر، اطمینان خاطر بیشتری نسبت به صحت اصالت خودرو خواهد داد.»

به گفته فرج‌زاده با گزینه استعلام اصالت خودرو در سرویس خودرو اپلیکیشن آپ، کاربران می‌توانند پس از وارد کردن کدملی خریدار و شماره برگ سبز یا بارکد پشت کارت خودرو و همچنین کد یکبار مصرف ارسال شده برای شماره موبایل مالک اصلی خودرو، اطلاعات مورد نیاز برای نقل و انتقال خودرو را دریافت کنند. این اطلاعات شامل آگاهی از امکان معامله خودرو، نوع و مدل خودرو، کاربری، مبلغ خلافی، بدهی عوارض آزادراهی، تاریخ شروع و انقضای بیمه، تعداد نقل‌وانتقال‌های انجام شده تاکنون و … می‌شود. را دریافت کنند.

استعلام آنلاین اصالت خودرو با آپ

این سرویس با اتصال به سامانه های ثبت احوال، معاینه فنی، بیمه مرکزی، سامانه های فراجا، وزارت صمت، قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد کشور و تجمیع اطلاعات آنها، گزارش فوق را به کاربران نهایی ارائه می‌دهد. همچنین در صورت تعویض ارکان، دستور توقیف، سرقتی بودن خودرو، ممنوع المعامله بودن فرد یا موارد انحصار وراثت، امکان معامله نداشته باشد، به متقاضی احراز اصالت خودرو اطلاع داده خواهد شد.

این سرویس که به‌تازگی در بخش خودرو سوپراپلیکیشن آپ اضافه شده در حال حاضر رایگان در دسترس بوده و قیمت‌گذاری برای آن توسط مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد شد.

اطمینان از اصالت خودرو یک امر مهم در معامله خودرو است؛ به‌طوری‌که در سال گذشته، بالغ بر یکصد هزار پرونده شکایت با این موضوع تشکیل شده است. حال این سامانه می‌تواند به خریدارانی که تاکنون به دلیل نبود مرجع استعلام اصالت خودرو، دچار مشکلات مختلفی در هنگام انجام معامله می‌شدند، اطمینان بیشتری داده و از بروز مشکلات احتمالی آتی جلوگیری کند.

گفتنی است به مناسبت هفته نیروی انتظامی از طرح‌های نوآورانه و هوشمندسازی فراجا رونمایی شد. رونمایی از این سامانه نیز با حضور فرمانده نیروی انتظامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 11 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها