زومپی دانشمند متا: هوش مصنوعی مشاغل را برای همیشه از بین نمی‌برد - زومپی

در حالی که بسیاری از کارمندان و شرکت‌ها نگران جایگزینی توسط هوش مصنوعی هستند، یکی از سه «پدرخوانده هوش مصنوعی» در جهان، گفته است که این فناوری دنیا را تسخیر نخواهد کرد و کسب‌و‌کارها را برای همیشه از بین نخواهد برد.

از نظر پروفسور «یان لی‌کان»، این ادعا که برخی از کارشناسان از هوش مصنوعی به‌عنوان «تهدیدی برای بشریت» یاد کرده‌اند «به‌طرز احمقانه‌ای مسخره» است. او عقیده دارد که رایانه‌ها از انسان‌ها باهوش‌تر خواهند شد، اما هنوز سال‌ها با این موضوع فاصله داریم و هر زمان که متوجه شدیم توسعه آن‌ها امن نیست، می‌توان از ساخت‌شان صرف‌نظر کرد.

لی‌کان می‌گوید:

«پیشرفت‌های تدریجی وجود خواهد داشت، شاید حتی هوش مصنوعی با قدرت مغز یک موش داشته باشید. اما این قرار نیست دنیا را به کنترل خود دربیاورد و در یک مرکز داده با سوئیچ خاموش شدن اجرا می‌شود. اگر متوجه شدید که امن نیست، می‌توانید آن را نسازید.»

در سال ۲۰۱۸، پروفسور لی‌کان همراه با «جفری هینتون» و «یوشوا بنجیو» به‌خاطر پیشرفت در زمینه هوش ‌مصنوعی، برنده «جایزه تورینگ» شدند و از آن زمان، هر سه با عنوان «پدرخوانده هوش مصنو‌عی» شناخته می‌شوند. او اکنون در شرکت متا، به‌عنوان دانشمند ارشد هوش مصنوعی مشغول به کار است.

تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل

در چند وقت گذشته استدلال شده که هوش مصنوعی پتانسیل جایگزینی بسیاری از مشاغل را دارد و به همین دلیل برخی شرکت‌ها استخدام کارمندان جدید را متوقف کرده‌اند.

پروفسور لی‌کان در این رابطه به بی‌بی‌سی گفت که «این باعث نمی‌شود بسیاری از افراد برای همیشه بیکار شوند». اما به عقیده او شرایط کار تغییر خواهد کرد، زیرا نمی‌دانیم برجسته‌ترین مشاغل ۲۰ سال آینده چه خواهند بود. او با تشبیه رایانه‌های هوشمند به اینترنت یا چاپخانه، گفت که آن‌ها «رنسانس جدیدی برای بشریت» ایجاد می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 16 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها