زومپی جزئیات شرایط انتشار آگهی املاک در پلتفرم‌ها از زبان وزیر راه و شهرسازی: هویت ملک و مالک باید تأیید شود - زومپی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد از این پس فقط مالکان در صورت احزار هویت خود و ملکشان می‌توانند در پلتفرم‌های مجازی، آگهی املاک منتشر کنند. این استعلام نیز بایستی از طریق سامانه املاک و اسکان انجام شود.

«مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت که برای مدیریت بهتر بازار مسکن، مقرر شده است تا با اتصال پلتفرم‌های درج آگهی به سامانه املاک و اسکان، هویت مالک آگهی‌های مسکن احراز شود:

«بخشی از سکوهای انتشار آگهی – که از آن‌ها تشکر می‌کنم – اخیراً همکاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی و صمت انجام دادند. قرار شد مالکینی که خانه‌ها را آگهی می‌کنند، هویت و ملکشان با اتصال سکو به سامانه املاک و اسکان تأیید شود؛ آن وقت بتوانند انتشار آگهی را انجام دهند.»

او اعتقاد دارد بعضاً خانه‌هایی که آگهی می‌شدند، خانه‌‍‌های واقعی نبودند و این امر خود منجر به قیمت‌سازی کاذب می‌شد: «این خانه‌ها را یا املاک می‌‍‌گذاشتند یا هر شخصی که می‌توانست این کار را انجام دهد.»

وزیر راه با اشاره به حرف‌هایی که درباره تاکسی‌های آنلاین بیان می‌شد که اگر آژانس نباشد چه می‌شود، گفت: «اما امروز مشاهده می‌کنید که سکوهای مجازی بسیار آرام، ایمن و باکیفیت، موضوع حمل‌ونقل را مدیریت می‌کنند. برای خانه هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اتفاق خوبی هم خواهد افتاد.»

سخن از همکاری پلتفرم‌ها با وزارت صمت و راه درحالی مطرح می‌شود که کمتر از یک ماه پیش، درخواست تعلیق فعالیت دیوار و شیپور از سوی وزارت صمت بیان شده بود. طبق نامه وزارت صمت، علت این درخواست به عدم رعایت ضوابط خاص درج آگهی حوزه مسکن بازمی‌گشت. همچنین بنابر اعلام معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت، کمیته نظارت بر عملکرد کسب‌وکارهای مجازی قبلاً درخصوص نحوه درج قیمت مسکن در پلتفرم‌های نیازمندی آنلاین، به دیوار و شیپور اخطار داده بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 25 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها