زومپی تکنو از گوشی مفهومی Phantom Ultimate با نمایشگر رول‌شونده رونمایی کرد [تماشا کنید] - زومپی

تکنو (Tecno) از جدیدترین محصول آزمایشگاه‌های تحقیق‌و‌توسعه خود رونمایی کرد: یک گوشی هوشمند رول شونده مفهومی به نام Phantom Ultimate که به سمت اطراف گسترش پیدا می‌کند و نمایشگر آن در حدود ۱ ثانیه از ۶٫۵۵ اینچ به ۷٫۱۱ اینچ افزایش پیدا می‌کند.

گوشی رول شونده مفهومی Phantom Ultimate دارای یک سیستم موتور تح محرکه است که با فشار دادن یک دکمه، عرض آن از سمت راست افزایش پیدا می‌کند. دستگاه در حالت عادی خود، یک گوشی هوشمند ۶٫۵۵ اینچی است که روی پنل پشتی آن یک صفحه نمایش اضافی باریک قرار گرفته و به‌عنوان یک نمایشگر همیشه روشن عمل می‌کند.

طراحی و مشخصات گوشی رول شونده Phantom Ultimate

از نظر مشخصات، این دستگاه دارای یک پنل ۷٫۱۱ اینچی LTPO AMOLED با وضوح ۲۲۹۶ در ۱۵۹۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۸۸ پیکسل در اینچ است. نمایشگر دستگاه ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد، هرچند تأیید کردن این اعداد برای یک دستگاه مفهومی دشوار است.

ضخامت گوشی رول شونده Phantom Ultimate نیز ۹٫۹۳ میلی‌متر است و به گفته Tecno، خیلی راحت در دست کاربران قرار می‌گیرد. همچنین این شرکت برای قسمت کشویی دستگاه خود از شیشه محافظ استفاده کرده و پنل پشتی آن دارای بافت خاصی است که چسبندگی بهتری را ارائه می‌کند.

با وجود تمام مواردی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده، باید گفت که Phantom Ultimate در حال حاضر فقط یک گوشی مفهومی است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که در آینده شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

در سال جاری شاهد اخبار متفاوتی درباره گوشی‌های رول شونده بوده‌ایم. اخیراً در گزارشی از یک منبع آگاه گفته شده بود که گوشی سامسونگ با نمایشگر رول‌شونده احتمالاً سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد. همچنین غول کره‌ای در خرداد ماه از اولین نمایشگر ۱۲٫۴ اینچی رول‌شونده OLED خود با نام Rollable Flex برای موبایل‌ها رونمایی کرده بود. این محصول می‌تواند از ۴۹ میلی‌متر به ۲۵۴٫۴ میلی‌متر برسد و عملاً یک موبایل را به تبلت تبدیل می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 31 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها