زومپی توسعه سرویسی که با ChatGPT به جنگ کلاهبرداران تلفنی می‌رود - زومپی

سرویس تلفنی «جالی راجر» (Jolly Roger) با استفاده از هوش مصنوعی به جنگ تماس‌های کلاهبرداری می‌رود. این سرویس با ChatGPT قابلیتی ساخته است که می‌تواند شخصیت‌های مختلفی را تولید کند و با کمک آن‌ها، کلاهبرداران را در پشت تلفن مشغول نگه دارد.

به گزارش اینسایدر، سرویس تلفنی جالی راجر از ChatGPT و نرم‌افزارهای تولید صدا استفاده کرده است تا با کلاهبرداران حرف بزند. قابلیت جدید این سرویس از طریق یک شخصیت ساختگی سعی می‌کند کلاهبرداران را تا جای ممکن پشت تلفن نگه دارد تا علاوه بر تحمیل هزینه تلفن به آن‌ها، باعث شود این افراد زمان کمتری برای مکالمه با افراد واقعی داشته باشند.

سرویس جالی راجر از هفت سال پیش فعال شده، اما در ماه‌های اخیر شروع به استفاده از قابلیت‌های ChatGPT کرده است. این سرویس حالا می‌تواند کلاهبرداران را تا حدود ۳۰ دقیقه پشت تلفن مشغول نگه دارد. کاربران برای دسترسی به این قابلیت باید اشتراک جالی راجر را خریداری کنند و سپس به مجموعه‌ای از امکانات ازجمله مشاهده، شنیدن و ضبط تماس‌ها دسترسی خواهند داشت و حتی می‌توانند شخصیت‌های مدنظر خود را برای مکالمه با کلاهبرداران بسازند.

هوش مصنوعی چگونه با کلاهبرداری‌های تلفنی مقابله می‌کند؟

«راجر اندرسون»، هم‌بنیان‌گذار جالی راجر، می‌گوید در گذشته خود او و «استیو برکسون»، دیگر بنیان‌گذار این شرکت، پشت میکروفن قرار می‌گرفتند و به ضبط سناریوهای ساختگی می‌پرداختند، اما حالا این کار با کمک هوش مصنوعی خودکار شده است.

در این فرایند، ChatGPT سناریوها را تولید می‌کند و نرم‌افزار Play.HT این متون را به حالت صوتی در می‌آورد. البته ظاهراً این کار خیلی هم راحت نبوده است، چون ChatGPT در ابتدا از تولید سناریو برای «تلف‌کردن وقت» کلاهبرداران اجتناب می‌کرد.

آمار تماس‌های اسپم از سال ۲۰۱۶ که جالی راجر تأسیس شد، خیلی بدتر شده است. در فوریه آن سال تعداد تماس‌های اسپم در آمریکا ۲٫۲۸ میلیارد بود. این آمار حالا در ماه مه امسال به ۵٫۰۸ میلیارد تماس رسیده است.

اگرچه این شرکت با این سازوکار تنها می‌تواند با کسر کوچکی از تماس‌های کلاهبرداری مقابله کند، اما جذاب است که آن‌ها هوش مصنوعی را به‌کار گرفته‌اند تا جلوی این مشکل فزاینده بایستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 2 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها