زومپی تراشه A17 Pro اپل ظاهراً نسخه بهبودیافته A16 Bionic با بهینه‌سازی‌های مختلف است - زومپی

اپل A17 Pro اولین تراشه ۳ نانومتری دنیا محسوب می‌شود، اما طبق نتایج بنچمارک و همچنین اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده‌اند، ظاهراً با یک نسخه بهبودیافته تراشه A16 Bionic با فرکانس بالاتر روبه‌رو هستیم.

در بنچمارک گیک‌بنچ با تفاوت چشمگیری میان عملکرد دو تراشه A16 Bionic و A17 Pro روبه‌رو نبودیم که اطلاعات جدید ظاهراً می‌تواند دلیل این موضوع را برملا کند. درحقیقت به نظر می‌رسد که تراشه جدید اپل همان A16 Bionic با بهینه‌سازی‌های مختلف و فرکانس بالاتر است.

اسم رمز یکسان هسته‌های تراشه A7 Pro و A16 Bionic اپل

طبق اطلاعاتی که توسط یکی از منابع دنیای فناوری به نام Revegnus منتشر شده است، شباهت‌هایی میان دو تراشه اپل وجود دارد. هسته‌های قدرتمند و کم‌مصرف چیپست‌های اپل با اسم رمز مشخص می‌شوند. برای A15 Bionic این اسم رمز H14C و برای A16 Bionic این اسم رمز H15 بود. حالا برای A17 Pro با اسم رمز H15 Coll روبه‌رو هستیم.

اپل A17 Pro

اگر تراشه ۳ نانومتری اپل کاملاً با نسل قبلی متفاوت بود، باید از اسم رمز کاملاً جدیدی برای آن استفاده می‌شد؛ مثل H16. منبع گزارش امروز می‌گوید که A17 Pro احتمالاً نسخه بهبودیافته A16 Bionic با یک هسته گرافیکی بیشتر، فرکانس بالاتر برای هسته‌های قدرتمند و چندین بهینه‌سازی است.

دیروز ظرفیت باتری سری آیفون ۱۵ فاش شد که افزایش ناچیز نسبت به نسل قبلی را نشان می‌داد. با وجود افزایش ظرفیت باتری و استفاده از تراشه ۳ نانومتری، شارژدهی باتری گوشی‌های جدید اپل تفاوتی با نسل قبل ندارد. علاوه‌براین، اپل در کنفرانس Wonderlust هیچ نموداری از مقایسه عملکرد تراشه جدیدش با رقبا منتشر نکرد.

با توجه به تمام این موارد، به نظر می‌رسد A17 Pro تفاوت چندانی با نسل گذشته‌اش ندارد و مهم‌ترین ویژگی‌اش استفاده از لیتوگرافی ۳ نانومتری است. ظاهراً اپل پیشرفت اصلی را برای A18 Bionic یا A18 Pro کنار گذاشته است و باید سال آینده میلادی منتظر یک تراشه کاملاً جدید باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 213 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 16 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها