زومپی ایلان ماسک پیروز دادگاه سهامداران تسلا در خرید 2.6 میلیارد دلاری SolarCity شد - زومپی

سهامداران تسلا در دادخواست بزرگی، مدیرعامل شرکت یعنی «ایلان ماسک» را متهم کردند که آن‌ها را به خرید «سولارسیتی» (SolarCity) در سال ۲۰۱۶ مجبور کرده است. اکنون قاضی اهل ایالت «دلاوِر» به نفع ماسک رای داده است.

طبق بیانیه «رندی بارون» (وکیل سهامداران) در ماه ژانویه، شاکی ادعا دارد که قرارداد ۲٫۶ میلیارد دلاری تسلا با شرکت «سولارسیتی» به نوعی توسط ایلان ماسک طراحی شده تا مشکلات مالی شرکت را برطرف کند و به همین دلیل بیش از ۱۳ میلیارد دلار درخواست غرامت کرده‌اند.

ایلان ماسک

ماسک تمام ادعاهای مطرح شده توسط هیات مدیره تسلا را رد کرد و توضیح داد که برای انجام این معامله، هیچ اجباری وجود نداشته است. او همچنین توضیح داد که با وجود این خرید، کسب‌و‌کار باتری تسلا می‌‌تواند از قابلیت‌های فتوولتاییک خورشیدی SolarCity بهره ببرد. ماسک همچنین در دادگاه توضیح داد که این قرارداد بخشی از برنامه‌های مهم او در سال ۲۰۰۶ بوده است.

سهامداران در دادخواست خود همچنین اشاره کرده‌اند که ماسک از محصولی برای آن‌ها رونمایی کرده که هنوز به کارکرد موردانتظارش نرسیده است، تا آن‌ها را از مالکیت معنوی واقعی این شرکت و وجود محصولی در حال توسعه آگاع کند.

با این حال، دادگاه در تمام موارد به نفع ایلان ماسک رای داده و سهامداران همچنان می‌توانند درخواست تجدید نظر خود را ثبت کنند.

حضور ایلان ماسک در SolarCity

ایلان ماسک

تقریبا از زمان این قرارداد، ارتباط ماسک با شرکت ارائه دهنده خدمات انرژی سولارسیتی افزایش پیدا کرد. موسسان این شرکت عموزاده‌های ماسک، یعنی «لیندون» و «پیتر ریو» هستند که سال ۲۰۰۶ آن را تاسیس کردند و ماسک اکنون بزرگترین سهامدار و رئیس هیات مدیره شرکت محسوب می‌شود.

در نتیجه، رای دادگاه، کاملا نشان دهنده پیروزی ماسک در یک دادخواست بسیار بزرگ است. ایلان ماسک، اخیرا به دلیل خرید شبکه اجتماعی توییتر، به تیتر اصلی و مرکز توجه بسیاری از افراد و نشریات مختلف قرار گرفته و حالا به نظر می‌رسد، یکی از موانع خود را پشت سر گذاشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 614 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 29 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.