زومپی اگزینوس 1480 در گیک‌بنچ رؤیت شد؛ تراشه میان‌رده سامسونگ با گرافیک AMD - زومپی

سامسونگ روی یک تراشه میان‌رده جدید به‌عنوان جایگزین اگزینوس ۱۳۸۰ با نام اگزینوس ۱۴۸۰ کار می‌کند. این چیپ که احتمالاً قدرت گلکسی A55 را تأمین خواهد کرد، حالا در بنچمارک گیک‌بنچ حضور پیدا کرده است که از تجهیز آن به پردازشگر گرافیکی AMD خبر می‌دهد.

چند وقت پیش شایعه‌ای از معرفی نسل جدید تراشه‌های میان‌رده سامسونگ با گرافیک‌های AMD خبر داد. حالا به نظر می‌رسد اگزینوس ۱۴۸۰ یکی از آن‌ها باشد؛ چرا که این چیپ به‌تازگی با پردازشگر گرافیکی AMD در گیک‌بنچ رؤیت شده است.

اگزینوس ۱۴۸۰ با گرافیک AMD در راه است

تراشه جدید سامسونگ به ۸ هسته پردازشی مجهز شده است که چهار هسته آن فرکانس ۲٫۰۵ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر آن فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز دارند، برای مقایسه هسته‌های اگزینوس ۱۳۸۰ فرکانسی برابر ۲٫۴ و ۲ گیگاهرتز دارند. این چیپ روی یک دستگاه مصرفی آزمایش نشده، بااین‌حال در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۸۸۲ و ۲۸۰۸ را به‌دست آورده است.

سامسونگ در این تراشه‌اش از پردازشگر گرافیکی Xclipse 530 استفاده کرده است که برند Xclipse به گرافیک‌های مبتنی بر معماری AMD مربوط می‌شود. اولین GPU این خانواده Xclipse 920 بود که با اگزینوس ۲۲۰۰ معرفی شد و انتظار می‌رود جایگزین آن با نام Xclipse 940 در اگزینوس ۲۴۰۰ مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به نحوه نام‌گذاری، Xclipse 530 یک GPU میان‌رده خواهد بود.

گرافیک Xclipse 530 از معماری قدیمی RDNA 2 استفاده می‌کند که تفاوتی با Xclipse 920 ندارد، اما Xclipse 940 مبتنی بر معماری RDNA 3 خواهد بود. درحال‌حاضر نمی‌توانیم عملکرد گرافیکی اگزینوس ۱۴۸۰ را با اگزینوس ۲۲۰۰ مقایسه کنیم، اما مسلماً از آن ضعیف‌تر خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که پردازشگر گرافیکی Xclipse 530 از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی نکند که منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که این فناوری هنوز به چیپ‌های میان‌رده راه پیدا نکرده است و تنها تراشه‌های پرچمدار از آن پشتیبانی می‌کنند. درنهایت انتظار داریم اگزینوس ۱۴۸۰ در گلکسی A55 استفاده شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 20 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها