زومپی احتمالاً برخی پرچمدارهای 2024 به‌خاطر قیمت بالای اسنپدراگون 8 نسل 3، اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهند داشت - زومپی

کوالکام اواخر ۲۰۲۳ از نسل جدید تراشه پرچمدارش رونمایی می‌کند و مانند هر سال منتظریم که پرچمدارهای ۲۰۲۴ به این چیپ مجهز شوند. بااین‌حال شایعه‌ای جدید می‌گوید قیمت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به اندازه‌ای بالا خواهد بود که برخی شرکت‌ها برای پرچمدارهای ۲۰۲۴ خود به استفاده از نسل قبلی آن یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ادامه خواهند داد.

یکی از منابع دنیای فناوری به نام Digital Chat Station یا DCS در شبکه اجتماعی ویبو مدعی قیمت بالای نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام شده است. این منبع گفته که به همین دلیل، برخی تولیدکنندگان می‌خواهند به استفاده از چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ادامه دهند یا اینکه به سراغ تراشه‌های دایمنسیتی شرکت مدیاتک بروند.

استفاده از تراشه نسل قبل در نسخه استاندارد پرچمدارهای ۲۰۲۴؟

DCS می‌گوید که شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها در نسخه استاندارد پرچمدارهای خود به سراغ تراشه‌ قبلی کوالکام یا چیپ‌های مدیاتک می‌روند، بنابراین قدرتمندترین پرچمدارهای بازار همچنان به استفاده از به‌روزترین سخت‌افزارها ادامه می‌دهند که البته چنین موضوعی هم منطقی به نظر می‌رسد.

در همین راستا شاید شرکت‌هایی مانند شیائومی برای نسخه استاندارد و حتی پرو پرچمدارهای خود این استراتژی را در پیش بگیرند و برای مثال تنها شیائومی ۱۴ اولترا به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شود. البته با توجه به اینکه شایعات به تجهیز شیائومی ۱۳T و ۱۳T پرو به تراشه‌های مدیاتک خبر می‌دهند، شاید شیائومی ۱۴ هم چیپ دایمنسیتی داشته باشد.

در این میان ظاهراً سامسونگ می‌خواهد پرچمدارهایش را دوباره با چیپ‌های اسنپدراگون و اگزینوس روانه بازار کند. اگر شایعه اخیر صحت داشته باشد، می‌توانیم درباره استفاده از تراشه اگزینوس در سری گلکسی S24 مطمئن‌تر شویم.

درنهایت باید به این موضوع اشاره کرد که نسل کنونی تراشه‌های پرچمدار ازجمله اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دایمنسیتی ۹۲۰۰ قدرت بالایی دارند، بنابراین اگر شرکت‌ها سال ۲۰۲۴ به استفاده از آن‌ها ادامه دهند، کاربران با کمبود خاصی مواجه نخواهند شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : تکنولوژی تاريخ : 14 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها