زومپی کدام خودروها مشمول معاینه فنی می‌شود؟ - زومپی

یکی از قوانینی که پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به اعمال آن است مربوط به گواهینامه معاینه فنی است. در واقع پلیس موظف است که خودروهایی را که بر اساس قانون باید گواهینامه معاینه فنی داشته باشند بررسی کرده و از اخذ این گواهینامه توسط آن ها مطمئن شود.

بنا به اعمال پلیس امسال سه دسته از وسایل نقلیه موظف اند که این گواهینامه را دریافت کنند. دسته اول مربوط به خودروهای تولید داخلی است که سال ساخت آن ها مربوط به ۱۳۹۲ و ما قبل است. خودروهای وارداتی که از سال ۲۰۱۳ به قبل ساخته شده اند نیز در دسته دوم قرار گرفته و دسته آخر مربوط به خودروهای عمومی سال ۱۳۹۵ و ما قبل از آن است.

معاینه فنی
به طور کلی خودروهای تولید داخل و خارجی ای که سن آن ها بیشتر از ۴ سال است باید برای اخذ گواهینامه معاینه فنی اقدام کنند. براساس قانون پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است خودروهای مذکور را که فاقد گواهینامه معاینه فنی هستند اعمال قانون کند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، شهر تهران سالانه ۲٫۶ میلیارد دلار از آلودگی هوا خسارت می ‌بیند. تبعات ناشی از آلودگی هوا در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نفس جامعه را بند آورده است. در همین راستا از ابتدای آبان ماه طرح سراسری “کاهش” در تهران اجرا شده است که مطابق با آن خودروهای فاقد معاینه فنی در هر ساعت از شبانه ‌روز در صورت تردد در داخل طرح زود و فرد ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند. گفته می شود با خودروهای فاقد معاینه فنی در خارج از طرح زوج و فرد نیز تا دو هفته به صورت ارشادی برخورد خواهد شد.

کدام خودروها مشمول معاینه فنی می‌شود؟ [به روز رسانی] – دی ۱۴۰۰

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران سن خودروهای مشمول معاینه فنی را اعلام کرد.

حسین مقدم در مورد سن اخذ معاینه فنی برای خودروها، گفت:

بر اساس قانون هوای پاک خودروهای شخصی تا چهار سال از انجام معاینه فنی معاف هستند. این معافیت برای خودروهای عمومی یکسال است. بر این اساس خودروهای داخلی سال تولید ۹۶ به قبل و خودروهای خارجی سال تولید ۲۰۱۷ و ماقبل مشمول دریافت معاینه فنی هستند.

سن معافیت خودروهای نو از معاینه فنی پیش از این پنج سال بود که با توجه به قانون هوای پاک این عدد به چهارسال کاهش یافت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 306 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 27 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها