زومپی کانسپت نیسان Ariya Single Seater معرفی شد؛ ترکیبی از یک خودروی خیابانی و مسابقه‌ای - زومپی

نیسان از یک کانسپت جدید با نام Ariya Single Seater رونمایی کرد. همانطور که قابل حدس است، این کانسپت تک نفره بوده و فقط راننده می‌تواند از آن استفاده کند. این مفهومی طراحی بسیار مدرن و پیشرفته‌ای دارد و گویی از آینده دور به زمان حال سفر کرده است! با آنکه این کانسپت یک اتومبیل اسپرت و مسابقه‌ای است، ولی از نظر فنی با کراس‌اوور برقی آریا اشتراکات فراوانی دارد.

مفهومی منحصر بفرد نیسان در رویداد Nissan Futures و توسط معاون ارشد بخش طراحی یعنی آلفونسو آلبایسا و خوان مانوئل هویوس مدیر بخش بازاریابی کمپانی رونمایی شد. به گفته نیسان این کانسپت روی شاسی یک اتومبیل مسابقه‌ای شکل گرفته و بر مبنای زبان طراحی «آینده‌گرایی ژاپنی سیال در زمان» خلق شده است.

مثل دیگر محصولات اخیر نیسان، در نمای روبرو جلوپنجره V شکل کاملا جلب توجه می‌کند. البته این المان بروزتر شده و ساختار مدرن‌تری دارد.

از آنجایی که Ariya Single Seater یک اتومبیل مسابقه‌ای محسوب می‌شود، مباحث ایرودینامیک در آن کاملا رعایت شده است. به همین جهت روی بدنه انواع شکاف‌ها و کانال‌های هدایت هوا دیده می‌شود.

رنگ برنزی بدنه این مفهومی از کراس‌اوور آریا به اقتباس شده است

بدنه سبک‌وزن کانسپت نیسان Ariya Single Seater جنسی از فیبرکربن دارد. نیسان می‌گوید تجارب بدست آمده از حضور این شرکت در مسابقات فرمول E، نقشی کلیدی در طراحی و ساخت کانسپت جدید ایفا کرده است.

مدیر بخش بازاریابی نیسان ضمن ابراز خوشحالی از معرفی کانسپت Ariya Single Seater، به تمجید از جرات و جسارت کمپانی در پیاده‌سازی ایده‌های متفاوت از رقبا پرداخته است. وی افزوده هدف از معرفی این کانسپت به رخ کشیدن پتانسیل‌های پیشرانه آریا و سازگاری آن با انواع اتومبیل‌های تولید انبوه خیابانی و خودروهای مسابقه‌ای بوده است.

آقای هویوس در ادامه صحبت‌های خود کانسپت Ariya Single Seater را بستری برای توسعه و تکامل تکنولوژیکی در آینده توصیف کرده است. وی در این رابطه گفته نیسان با پروژه جدید خود به دنبال انتقال هیجان از خودروهای مسابقه‌ای به خودروهای خیابانی است.

آقای هویوس اضافه کرده این پروژه تخصص نیسان در انتقال دانش و تکنولوژی از پیست به خیابان را نیز نشان می‌دهد.

آلفونسو آلبایسا نیز در صحبت‌های خود به یک نکته جالب اشاره کرده و گفته زبان طراحی جدید نیسان ریشه در دو واژه ژاپنی شان و شو دارد. این دو واژه به ترتیب به معنای دویدن سریع و پیوسته و اوج‌گیری با قدرت و احترام هستند. آقای آلبایسا عقیده دارد کانسپت Ariya Single Seater به بهترین شکل ممکن نمایانگر مفهوم دو واژه مذکور است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 563 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها