زومپی کاخ سفید احتمالا اینتل را از افزایش تولید تراشه در چین منصرف کرده است - زومپی

کاخ سفید ظاهرا از تلاش‌های اینتل برای افزایش ظرفیت تولید تراشه در چین انتقاد کرده است. علت این مخالفت دلایل مرتبط با مشکلات امنیتی اعلام شده و دولت بایدن قویاً از اینتل خواسته که به دنبال لغو این پروژه باشد.

به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه به ماجرا می‌گویند اینتل قصد داشت تا انتهای ۲۰۲۲ در کارخانه‌ای در «چنگدو» چین به تولید ویفرهای سیلیکون بپردازد اما با ابراز نگرانی کاخ سفید از بابت مشکلات امنیتی مواجه شد. حالا گفته می‌شود که برنامه اینتل به حالت تعلیق درآمده اما به نظر نمی‌رسد که تولید تراشه در چین به طور کلی از برنامه‌های آتی اینتل کنار رفته باشد.

با توجه به این که اینتل برای افزایش تولیدات خود به بودجه‌های دولت آمریکا نیاز دارد، نظر کاخ سفید برای آن‌ها تاثیرگذار و مهم است. این شرکت در بیانیه‌ای در این باره گفت: «اینتل و دولت بایدن هدف مشترکی برای حل مشکل جهانی کمبود ریزتراشه‌ها را دنبال می‌کنند و ما رویکردهای مختلفی را در همکاری با دولت بررسی کرده‌ایم.» به نظر می‌رسد که منظور از این رویکردهای مختلف انتخاب سایر کشورها برای تولید تراشه و تامین نیاز بازار باشد.

دولت بایدن به دفعات اعلام کرده که نسبت به فناوری‌های چینی اعتمادی ندارد. اکنون اگرچه اطلاعات دقیقی درباره مشکل امنیتی تولید تراشه توسط اینتل در چین ارائه نشده، اما با توجه به گفته‌های قبلی «پت گلسینگر»، مدیرعامل این شرکت می‌توانیم حدس‌هایی درباره وضعیت موجود داشته باشیم. گلسینگر گفته بود که وابستگی گسترده به تولیدکنندگان آسیایی تهدیدی برای زنجیره تامین محسوب می‌شود.

حتی اگر واقعا مشکلی از بابت مسائل امنیتی وجود نداشته باشد، توسعه اقتصادی می‌تواند به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار بر این اعمال فشار ایفای نقش کند. بایدن وعده داده بود که برای حل مشکل کمبود تراشه تولیدات خاک آمریکا را افزایش می‌دهد. ولی افتتاح خط تولید اینتل در چین می‌تواند با این برنامه مغایر باشد. به‌علاوه، تولید تراشه در چین موجب افزایش قدرت اقتصادی این کشور می‌شود و این اتفاق مطمئنا به مذاق آمریکا خوش نخواهد آمد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 469 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها