زومپی وزارت اطلاعات هشدار داد: از ارائه مشخصات هویتی به وبسایت‌های جعلی خودداری کنید - زومپی

وزارت اطلاعات به مردم هشدار داد تا از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی به درگاه‌های مجازی که بعضا با نام وزارت اطلاعات انجام می‌شود، خودداری کنند.

وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای با هدف آگاه‌سازی مردم، از آن‌ها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه پیام و مطلبی به نقل از وزارت اطلاعات برای ارائه اطلاعات فردی و خانوادگی، آن را با ستاد خبری وزارت اطلاعات از طریق شماره تلفن ۱۱۳ در میان بگذارند.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است که پیگیری امور در این وزارت‌خانه صرفا از طریق مجاری رسمی انجام می‌شود و ضرورت دارد شهروندان از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی به درگاه‌های مجازی خودداری کنند.

لازم به ذکر است تنها مرجع رسمی انتشار اخبار و مطالب مرتبط با وزارت اطلاعات از طریق سایت «واجا» صورت می‌پذیرد.

بحث سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد از طریق وبسایت‌های جعلی موضوع تازه‌ای نیست. اما همواره سودجویان توانسته‌اند با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، مردم را فریب داده و اطلاعات هویتی یا بانکی آن‌ها را به سرقت ببرند.

یکی از نمونه‌های این موضوع کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی با نام «سامانه ثنا» است که در سال‌های اخیر با وجود هشدارهای چندباره پلیس فتا و کارشناسان، همچنان قربانی می‌گیرد. در این روش از کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی) پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و… که در نهایت به یک لینک پرداخت آنلاین منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند.

از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند. لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 546 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.