زومپی نگرانی مدیران ب‌ام‌و از عملکرد کشورهای فقیر در توسعه ایستگاه‌های شارژ - زومپی

هفته قبل شش خودروساز بزرگ جهان با امضای توافق‌نامه گلاسگو توافق کردند تا سال ۲۰۴۰ به تولید خودرو با موتور احتراق داخلی خاتمه دهند. این شش خودروساز عبارتند از ولوو، مرسدس بنز، جنرال موتورز، بی‌وای‌دی، فورد و جگوار لندرور. اما در این بین ب‌ام‌و همانند تویوتا نظر متفاوتی دارد و معتقد است همه کشورها نقش خود را در ایجاد زیرساخت‌های لازم به خوبی ایفا نمی‌کنند، به همین جهت میزان استقبال از خودروهای برقی در نقاط مختلف جهان بسیار متغیر است.

توماس بکر (Thomas Becker) مدیر بخش استراتژی پایداری ب‌ام‌و در مصاحبه با یکی از نشریات، گفته این شرکت کماکان تاریخی را برای کنار گذاشتن کامل موتورهای درون‌سوز تعیین نکرده است. از دید آقای بکر، تعیین چنین تاریخی وابستگی مستقیمی به «انجام تکلیف توسط کشورهای فقیرتر» دارد. وی در این رابطه اظهار کرده:

«این کار در هلند و نروژ انجام می‌شود، بنابراین این بازارها تمام الکتریکی خواهند شد و ما هم فقط مدل‌های برقی را در آنها عرضه خواهیم کرد. اما ما الان چنان تصمیم مهمی را نمی‌گیریم، زیرا مطمئن نیستیم که فرضا ایتالیایی‌ها نیز وظایف خود را در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها به درستی انجام خواهند داد یا خیر.»

طبق داده‌های موجود نروژ و هلند به ازای هر ۱۰۰۰ خودرو ۷ الی ۹ ایستگاه شارژ دارند. این در حالی است که در ایتالیا تعداد ایستگاه‌های شارژ به ازای هر ۱۰۰۰ خودرو تنها به ۰.۴ واحد می‌رسد. از دید آقای بکر این مساله در فقدان «رهبری سیاسی» دولت‌های محلی و ملی ایتالیا ریشه دارد. او در این رابطه گفته آنها منتظرند که شخصی یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای رفع مشکلات بکند.

مدیر بخش استراتژی پایداری ب‌ام‌و افزوده وقتی تمامی کشورها هنوز تصمیمی قطعی نگرفته و در راستای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز خودروهای الکتریکی حرکت نمی‌کنند، چه دلیلی وجود دارد که آنها برای خود مهلتی را برای کنار گذاشتن موتورهای بنزینی و دیزلی تعیین کنند. وی تاکید کرده باید ابتدا قوانین و چارچوب‌هایی تعیین شوند تا کشورهای فقیرتر هم وظایف خود را در این زمینه به نحو احسن انجام دهند.

در هر حال ب‌ام‌و پیش‌بینی می‌کند از هر دو خودرویی که این شرکت در سال ۲۰۳۰ می‌فروشد، یک دستگاه تمام الکتریکی خواهد بود. این کمپانی برای برقی‌سازی زیرمجموعه‌های خود برنامه‌ریزی کرده و قصد دارد دو برند مینی و رولزرویس را تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی کند.

نکته جالب توجه اینکه به گفته توماس بکر، تبدیل ب‌ام‌و به یک برند تمام الکتریکی بدون فراهم بودن زیرساخت‌های لازم، مشتریان را به سمت مدل‌های بنزینی و دیزلی دست دوم سوق خواهد داد. این مساله هم بخاطر قدیمی‌تر بودن پیشرانه مدل‌های مذکور در مقایسه با مدل‌های مدرن روز، آلایندگی بیشتر را در پی خواهد داشت.

آقای بکر در این باره گفته هیچ کس تردد مدل‌های موجود در خیابان‌ها را ممنوع نخواهد کرد، در حالی که میانگین عمر خودروهای حاضر در اروپا ۱۱ سال است، با این حساب بهتر خواهد بود که مشتریان مثلا جنوب ایتالیا، بجای خرید یک اتومبیل بنزینی یا دیزلی دست دوم، اتومبیلی نو با تکنولوژی جدیدتر و آلایندگی کمتر تهیه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 460 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها