زومپی نسل جدید کیا نیرو به عنوان نسخه‌ای پاک و آینده‌نگرانه از اسپورتیج راهی بازار می‌شود - زومپی

کیا از نسل جدید نیرو (Niro) با طراحی جذاب و خیره‌کننده رونمایی کرد. در این نسل نقطه ضعف نسل قبلی یعنی نمای بیرونی کسل‌کننده برطرف شده و کاملا مشهود است که کره‌ای‌ها توجه ویژه‌ای به مبحث طراحی داشته‌اند. بطور کلی باید گفت نیروی جدید هیچ وجه اشتراکی با نسل قبلی ندارد و تا حد زیادی شبیه اسپرتیج ۲۰۲۲ دیده می‌شود.

نیرو ۲۰۲۳ در واقع نسخه تولیدی کانسپت هابانیرو به شمار می‌رود. این کانسپت در سال ۲۰۱۹ پرده‌برداری شد و بخاطر طراحی خاص خود توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرد. شکل خاص چراغ‌های LED روشنایی در روز، رنگ متفاوت ستون عقب، رینگ‌های زیبا با پره‌های Y شکل و فرم بومرنگی چراغ‌های عقب از جمله مواردی هستند که از کانسپت هابانیرو به نیرو منتقل شده‌اند.

شاید بخاطر داشته باشید که کانسپت هابانیرو دارای درهای بازشونده به سمت بالا بود. طبیعتا در نسخه تولیدی نیرو خبری از این ویژگی نیست و درهای معمولی جایگزین آنها شده‌اند. دوربین‌های جانبی نیز جای خود را به آینه‌های رایج داده‌اند.

همانند نمای بیرونی در داخل کابین نیز دامنه تحولات بسیار گسترده بوده و همه چیز از نو طراحی شده است. داشبورد نیرو ۲۰۲۳ باز هم اشتراکاتی با اسپرتیج دارد و فراتر از کلاس خود به نظر می‌رسد. این داشبورد میزبان دو نمایشگر به هم چسبیده است که یکی از آنها برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت و دیگری برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده کاربرد دارد. غربیلک فرمان نیز مدل‌های لوکس را در ذهن تداعی می‌کند. نکته مثبت اینکه کیا هنوز به دکمه‌های فیزیکی وفادار باقی مانده و کنترل برخی تجهیزات را به کلیدهای حاضر در قسمت میانی داشبورد سپرده است.

عادت کرده بودیم که مدل‌های جدید را با یک دسته‌دنده خوش‌فرم روی کنسول میانی ببینیم. اما این اهرم در نیرو ۲۰۲۳ با یک کلید گردان جذاب جایگزین شده و با چرخاندن آن وضعیت گیربکس تعیین می‌شود. در اطراف این کلید زیبا چند دکمه دیگر برای مدیریت گرم‌کن و سردکن صندلی، گرم‌کن فرمان، فعال کردن قابلیت نگهداری خودرو در سراشیبی و سیستم دستیار پارک به چشم می‌خورد.

کیا می‌گوید سعی کرده از مواد بازیافتی و پایدار در داخل کابین نیروی جدید استفاده کند. این شرکت تاکید کرده پوشش سقف از پوسترهای بازیافتی ساخته شده و صندلی‌ها جنسی از Bio PU و Tencel که از برگ‌های اکالیپتوس بدست آمده، دارند. پنل درها نیز از با استفاده از BTX رنگامیزی شده، رنگی که مبتنی بر آب بوده و فاقد ایزومرهای بنزن، تولوئن و زایلن است.

ناگفته نماند در زمان فعلی کیا از انتشار مشخصات فنی نیرو ۲۰۲۳ خودداری کرده و فقط به رونمایی کلی بسنده نموده است. این خودرو دیروز طی مراسمی در نمایشگاه حمل و نقل سئول پرده‌برداری شد. این کراس‌اوور سال آینده با سه پیشرانه هیبریدی، هیبریدی شارژی و برقی به فروش خواهد رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 310 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها