زومپی نتیجه یک نظرسنجی: کاربران بسیار کمی از برنامه جدید تعمیر اپل استفاده خواهند کرد - زومپی

مطالعات یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد که شمار بسیار کمی از دارندگان آیفون به جای خرید گوشی جدید به این فکر می‌افتند که آیفون فعلی خود را خودشان تعمیر کنند. در نتیجه، افراد کمی از برنامه تعمیر اپل موسوم به Self Service Repair استفاده خواهند کرد.

اپل چند روز پیش از برنامه جدیدی رونمایی کرد تا قطعات، ابزارها و راهنماهای لازم را در اختیار کاربران بگذارد و به آن‌ها اجازه دهد در صورت تمایل آیفون را خودشان تعمیر کنند. اکنون شرکت Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) می‌گوید تحقیقات آن‌ها نشان داده که تقریبا همه آیفون‌های موجود در دست کاربران نمایشگر و باتری «قابل استفاده» دارند.

۱۲ درصد نمایشگرها ترک برداشته‌اند اما هنوز قابل استفاده‌اند. در حال حاضر فقط ۶ درصد دستگاه‌ها باید نمایشگر خود را تعویض کنند. به‌علاوه، باتری ۲۶ درصد آیفون‌ها نصف یک روز دوام می‌آورد و ۱۴ درصد آن‌ها هر چند ساعت یک بار باید شارژ شوند. در نتیجه، به نظر می‌رسد که تعویض باتری بیشترین نرخ تعمیر را به خود اختصاص دهد. ولی در مجموع شمار دستگاه‌هایی که نیاز به تعمیر دارند، بسیار پایین است.

«مایکل وین»، هم‌بنیان‌گذار CIRP می‌گوید: «به نظر می‌رسد که عمر باتری بیشتر از وضعیت نمایشگر بر تجربه کاربری مشتریان اثر می‌گذارد…خریداران دلایل متعددی مثل قدرت پردازنده یا ظرفیت حافظه داخلی را برای ارتقای آیفون به یک مدل جدیدتر درنظر می‌گیرند، اما در مجموع کسر کوچکی از آن‌ها با تعمیر گوشی قدیمی خود از طریق برنامه Self Service Repair از خرید آیفون جدید صرف نظر می‌کنند.»

برنامه جدید اپل از اوایل سال آینده در ابتدا در اختیار کاربران آمریکایی قرار می‌گیرد و بعد در دنباله سال در سایر کشورهای تحت پوشش اپل فعال خواهد شد. یافته‌های CIRP بر اساس نظرسنجی از ۲۰۰۰ مشتری اپل در آمریکا تهیه شده که در بازه زمانی اکتبر ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ حداقل یک آیفون، اپل واچ، آیپد، یا مک خریده بودند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 513 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها