زومپی نتایج بنچمارک پردازنده اینتل Core i7-12700 افشا شد: عملکرد مشابه رایزن 9 5900X - زومپی

اینتل با وجود معرفی پردازنده‌های نسل دوازدهمش، هنوز تمام اعضای این خانواده را معرفی نکرده که یکی از آن‌ها، پردازنده Core i7-12700 است. حالا نتایج بنچمارک این پردازنده دسکتاپ ۱۲ هسته‌ای منتشر شده که عملکردش مشابه با پردازنده رایزن ۹ ۵۹۰۰X شرکت AMD است.

این پردازنده نسل دوازدهمی اینتل همراه با سیستمی مجهز به ۳۲ گیگابایت رم و ویندوز ۱۱ در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است. این پردازنده از ۱۲ هسته، ۲۰ رشته و همچنین ۲۵ مگابایت حافظه کش L3 بهره می‌برد. فرکانس پایه برای هسته‌های قدرتمند P برابر ۲.۱۰ گیگاهرتز و برای هسته‌های کم‌مصرف E برابر ۱.۶۰ گیگاهرتز است.

حداکثر فرکانس این پردازنده به ۴.۹۰ گیگاهرتز می‌رسد و توان طراحی حرارتی پایه برابر ۶۵ وات دارد، البته در این بنچمارک با حداکثر فرکانس ۴.۸۰ گیگاهرتز روبه‌رو هستیم. مادربرد سیستم مورد آزمایش ASRock Z690 Taichi است. توان طراحی حرارتی این پردازنده در حالت بوست به ۱۵۰ وات می‌رسد.

پردازنده اینتل Core i7-12700 در این بنچمارک در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۱۷۶۸ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۱۳,۸۴۳ را کسب کرده. در مقایسه با نسل قبلی یعنی اینتل Core i7-11700 شاهد بهبود ۵۷ درصدی عملکرد در بخش چند هسته‌ای و ۹ درصدی در بخش تک هسته‌ای هستیم.

این پردازنده از رایزن ۷ ۵۸۰۰X شرکت AMD هم سریعتر است و در بخش چند هسته‌ای و تک هسته‌ای به ترتیب ۳۳ و ۶ درصد عملکرد بالاتری از خودش نشان می‌دهد. عملکرد پردازنده جدید اینتل تفاوت کمی با رایزن ۹ ۵۹۰۰X دارد؛ پردازنده‌ای که با قیمت بالاتری از ۵۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

با توجه به اینکه پردازنده اینتل Core i7-11700 نسبت به مدل K نزدیک به ۷۰ دلار در آمریکا ارزان‌تر است، انتظار می‌رود قیمت پردازنده Core i7-12700 در بازار این کشور نزدیک به ۳۵۰ دلار باشد که ارزان‌تر از رایزن ۷ ۵۸۰۰X و رایزن ۹ ۵۹۰۰X است. بنابراین به نظر می‌رسد اینتل دست بالا را در بازار خواهد داشت، حداقل تا زمان معرفی نسل بعدی پردازنده‌های AMD.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 449 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها