زومپی معرفی پاور گرین GP600A-GED؛ پاور گیمینگ اقتصادی اما پیشرفته - زومپی

اگر از شما بپرسند مهم‌ترین قطعه در کامپیوتر چیست، احتمالاً قطعات اصلی مثل مادربورد، سی‌پی‌یو، رم و حتی کارت گرافیک به ذهن‌تان می‌آید اما تمام این قطعات بدون وجود یک منبع تغذیه حرفه‌ای نمی‌توانند کار خود را به‌درستی انجام دهند. اهمیت منبع تغذیه یا پاور در این است که هرگونه نوسان در جریان برق، به قطعات الکترونیکی آسیب جدی وارد می‌کند. بنابراین هنگام انتخاب قطعات کامپیوتر شخصی باید توجه ویژه‌ای به پاور داشته باشید تا هم توان کافی برای تأمین انرژی قطعات را داشته باشد و هم در سخت‌ترین شرایط، سلامت قطعات را تضمین کند. در این مطلب می‌خواهیم پاور گیمینگ گرین مدل GP600A-GED را معرفی کنیم که از جدیدترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت پردیس صنعت سیاره سبز که بیشتر با نام برند اصلی‌اش یعنی گرین شناخته می‌شود، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی ایران است که سال‌هاست بدون حاشیه فعالیت می‌کند. در میان محصولات این شرکت، پاور گرین محبوبیت زیادی بین حرفه‌ای‌ترین کاربران دارد و با وجود برندهای متعدد خارجی، انتخاب اول آنها محسوب می‌شود. پاور گیمینگ گرین مدل GP600A-GED جدیدترین محصول این شرکت است که به‌طور ویژه برای سیستم‌های گیمینگ اقتصادی ساخته شده است. ابتدا بیایید مشخصات این پاور را مرور کنیم

مشخصات پاور گیمینگ گرین GP600A-GED

  • مدل: GP600A-GED
  • حداکثر توان خروجی: ۶۰۰ وات
  • بازده مصرف انرژی: حداکثر ۸۹ درصد
  • دارای گواهی مصرف انرژی ۸۰ پلاس برنز
  • نوسان ولتاژ خروجی کمتر از ۲ درصد
  • مجهز به خازن‌های ۱۰۵C شرکت SAMXON
  • مجهز به فن ۱۲ سانتی‌متری سایلنت
  • مجهز به کابل‌های کاملاً تخت
  • تعداد کانکتور ۴+۴ پین سی‌پی‌یو: ۲ عدد
  • تعداد کانکتور ۲+۶ پین کارت گرافیک: ۲ عدد

سری پاورهای GED گرین در حال حاضر در دو مدل ۶۰۰ وات و ۷۰۰ وات تولید می‌شود. قیمت مدل ۶۰۰ وات حدود ۱.۸ میلیون تومان و قیمت مدل ۷۰۰ وات حدود ۲ میلیون تومان اعلام شده و با گارانتی ۶۲ ماهه شرکت گرین به‌فروش می‌رسند. در ادامه ویژگی‌های شاخص این خانواده را مرور می‌کنیم.

ویژگی‌های شاخص پاور گرین GP600A-GED

پاورهای گیمینگ مثل بقیه تجهیزات مخصوص این حوزه، معمولاً قیمت بالایی دارند و به همین دلیل اکثر کاربران برای سیستم‌های گیمینگ اقتصادی سراغ آنها نمی‌روند. گرین با سری پاورهای GED می‌خواهد پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز را با قیمت مناسب برای سیستم‌های اقتصادی فراهم کند. همان‌طور که کمی بالاتر در فهرست مشخصات بالا هم می‌بینید، پاور ۶۰۰ وات گرین از این سری تمام نیازهای شما برای یک سیستم گیمینگ اقتصادی تا نیمه حرفه‌ای را برآورده می‌کند. البته موارد فوق تنها بخشی از ویژگی‌های این محصول هستند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های آن را مرور می‌کنیم.

پاور ۶۰۰ وات گرین از سری GED برای سیستم‌های گیمینگ اقتصادی و متوسط گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. البته طبق محاسباتی که انجام دادیم، توان ۶۰۰ وات برای سیستم‌های پیشرفته با پردازنده Core i7 نسل یازدهم، کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس ۳۰۷۰ و ۳۲ گیگابایت رم نیز کفایت می‌کند اما پیشنهاد می‌کنیم برای چنین سیستمی، مدل ۷۰۰ وات همین پاور را تهیه کنید تا اطمینان خاطر بیشتری در درازمدت داشته باشید.

گرین در این پاور از کابل‌های کاملاً تخت استفاده کرده تا مدیریت آنها ساده‌تر باشد. اگر زیبایی داخل کیس برایتان اهمیت دارد، کابل‌های تخت کمک زیادی به شما می‌کنند. البته پاورهای ماژولار یا نیمه ماژولار بهترین انتخاب برای مدیریت کابل هستند اما قیمت بسیار بیشتری دارند.

یکی از ویژگی‌های جالب پاور ۶۰۰ وات گرین از سری GED استفاده از ۲ کانکتور برق ۸ پین مخصوص سی‌پی‌یو (E-ATX) است که جدیدترین مادربوردها و پردازنده‌ها را پشتیبانی می‌کند. با دو عدد کانکتور برق ۸ پین کارت گرافیک (PCI-E) نیز می‌توانید کارت‌های گرافیک سری RTX 30 انویدیا را تغذیه کنید. بنابراین تنها محدودیتی که در انتخاب قطعات کامپیوتر دارید، حداکثر توان مصرفی آنهاست.

کمی هم در مورد استاندارد ۸۰ پلاس صحبت کنیم. پاور ۶۰۰ وات جدید گرین موفق به دریافت گواهی ۸۰ پلاس برنز شده است. طبق این استاندارد، پاور باید بتواند در سطوح مختلف توان خروجی به بازدهی حداکثر ۸۵ درصد برسد. جالب این‌که بازدهی پاور گرین طبق مشخصات اعلام شده، بیشتر از حد استاندارد برنز است و به ۸۹ درصد می‌رسد. بنابراین با یکی از بهینه‌ترین پاورهای گیمینگ اقتصادی بازار طرف هستیم. البته استانداردهای بالاتر از برنزی هم در دنیای پاورهای حرفه‌ای وجود دارد اما برای تهیه آنها باید مبلغ بسیار بیشتری بپردازید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این پاور، نوسان بسیار پایین خروجی‌های مختلف است. پاور کامپیوتر سه خروجی با ولتاژهای ۳.۳ ولت، ۵ ولت و ۱۲ ولت دارد که با دقت فوق‌العاده بالا تنظیم می‌شوند. این ولتاژ در شرایط مختلف توان خروجی پاور نباید تغییر کند وگرنه به قطعات الکترونیکی آسیب می‌زند. جدیدترین استانداردهای روز برای پاورهای حرفه‌ای، نوسان حداکثر ۵ درصد را تعیین کرده‌اند اما به گفته گرین، این پاور در خروجی‌های ۳.۳ و ۵ ولت تا حداکثر ۲ درصد و در خروجی ۱۲ ولت تا حداکثر ۱ درصد نوسان دارد و از این نظر با حرفه‌ای‌ترین پاورهای بازار رقابت می‌کند.

گرین در تمام بخش‌های پاور ۶۰۰ وات سری GED از خازن‌های ۱۰۵C شرکت SAMXON استفاده کرده که طول عمر بیشتر و پایداری بالاتری دارند. فن مورد استفاده در این پاور نیز عملاً بی‌صداست و حتی هنگام استفاده تا حدود ۷۰ درصد توان خروجی، صدایی از آن نمی‌شنوید.

شرکت گرین بسته‌بندی جدیدی با رنگ غالب مشکی و حاشیه‌های سبز فسفری برای این محصول در نظر گرفته که جذابیت ویژه‌ای به آن بخشیده است. خود پاور نیز به‌رنگ مشکی با نوارهای خاکستری طراحی شده و ابعاد جمع‌وجوری دارد تا بتوانید در کیس‌های کوچک هم از آن استفاده کنید. پاورهای گرین سری GED به‌زودی وارد بازار خواهند شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 450 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.