زومپی مرسدس بنز در فناوری خودران از تسلا سبقت گرفت؛ اولین تاییدیه بین‌المللی برای فناوری خودران سطح 3 - زومپی

شرکت مرسدس بنز اعلام کرد به اولین برندی تبدیل شده که تاییدیه بین‌المللی UN-R157 را برای فناوری خودران سطح ۳ دریافت می‌کند. این تاییدیه برای نسل جدید S کلاس و مدل تمام الکتریکی EQS صادر شده و دریافت آن به منزله این است که دارندگان مدل‌های مذکور می‌توانند در سناریوهای معین دست‌های خود را از روی فرمان بردارند.

اعطای این تاییدیه به مرسدس بنز دستاورد بزرگی است، چرا که جهش از فناوری خودران سطح ۲ به سطح ۳ نشانگر افزایش چشمگیر هوشیاری و بهبود قدرت تصمیم‌گیری سیستم‌های مختلف در شرایط گوناگون است. البته مرسدس بنز تاکید دارد هنوز رانندگان باید آماده عکس‌العمل‌های سریع در تمامی لحظات رانندگی باشند.

ذکر این نکته ضروری است بسیاری از کشورها کماکان قوانین و مقررات داخلی خاص خود را در رابطه با اتومبیل‌های خودران دارند. به عبارت دیگر کسب تاییدیه UN-R157 به معنای این نیست که خریداران مرسدس S کلاس و EQS در همه کشورها آزادی عمل پیدا کرده و می‌توانند بدون هیچ مشکلی از سیستم خودران استفاده کنند. البته باید این را پذیرفت که دریافت این تاییدیه بین‌المللی راه را برای اشتوتگارتی‌ها خیلی هموار خواهد کرد.

به گفته مرسدس بنز، سیستم اختصاصی Drive Pilot این شرکت قادر است در ترافیک سنگین و تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت، کنترل خودرو را در دست بگیرد.

در چنین سناریویی، خودروی مجهز به Drive Pilot می‌تواند به طور اتوماتیک کارهایی مثل شتابگیری، ترمزگیری و تعویض خطوط را بدون نیاز به دخالت راننده انجام دهد. این قابلیت اینک در ۱۳,۱۹۱ کیلومتر از اتوبان‌های آلمان فعال است. پس از سرزمین مادری، مرسدس بنز قصد دارد فناوری خودران سطح ۳ را به آمریکا و چین نیز ببرد، البته پس از تدوین مقررات لازم.

اگرچه مرسدس بنز در دریافت تاییدیه خودران سطح ۳ از تمامی رقبا پیشی گرفته، اما این آئودی است که در سال ۲۰۱۷ نسل کنونی A8 را به چنان قابلیتی مجهز کرد.

نکته تامل‌برانگیز اینکه ارباب حلقه‌ها در طول این مدت نتوانست فناوری خودران سطح ۳ را در سدان پرچمدار خود فعال کند، چرا که هیچ ارگانی مجوز آن را صادر نکرد.

علاوه‌بر این، اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم هوندا زودتر از مرسدس بنز محصولی را با فناوری خودران سطح ۳ وارد بازار کرده است. این شرکت ژاپنی، اوایل امسال سدان Legend را با سطح سوم از فناوری خودران در بازار داخلی عرضه نمود.

ناگفته نماند تاییدیه UN-R157 جدید بوده و مدت کوتاهی از ایجاد آن سپری شده است. از این رو انتظار می‌رود دیگر خودروسازان نیز نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 545 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها