زومپی شیائومی و اوپو احتمالا به خاطر فرار مالیاتی در هند 134 میلیون دلار جریمه می‌شوند - زومپی

به دنبال هجوم نیروهای اداره مالیات بر درآمد هند به دفاتر شیائومی و اوپو در روزهای اخیر، حالا گزارشی منتشر شده که از احتمال صدور جریمه ۱۳۴ میلیون دلاری برای این شرکت‌ها خبر می‌دهد. این جریمه احتمالی بابت فرار از پرداخت مالیات و نقض قوانین هند صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری Economic Times، هند متوجه شده که این دو غول فناوری چینی حواله‌های مالی را در قالب حق امتیاز به و یا از طریق گروه شرکت‌های خود انجام داده‌اند که مجموع مبلغ آن‌ها به بیش از ۷۳۸ میلیون دلار می‌رسد. منتها آن‌ها قانون مالیات بر درآمد را اجرا نکرده‌اند و حالا ممکن است در معرض جریمه‌ای بالغ بر ۱۳۴ میلیون دلار قرار بگیرند.

اوپو

تحقیقات دولت هند ادامه دارد

یکی از این شرکت‌ها با انجام پرداخت‌هایی از طریق مالک خود هزینه‌هایش را افزایش داد تا سود مشمول مالیات خود را کاهش دهد. افزون بر این، اداره مالیات هند در حال بررسی اتهام این دو شرکت مبنی بر استقراض ساختگی ۶۷۱ میلیون دلاری است. یکی از این شرکت‌ها از خدمات مالی یک شرکت هندی استفاده کرده اما تعهدات مالیاتی خود را انجام نداده است. این تعهدات چیزی حدود ۴۰ میلیون دلار اعلام شده است.

اسناد و اطلاعاتی که از دفاتر شیائومی و اوپو در حداقل ۱۱ مرکز در کشور هند به دست آمده همچنان تحت بررسی مقامات قرار دارد، بنابراین مشخص نیست که آینده این پرونده چه خواهد شد و چه اتهامات دیگری علیه این دو شرکت مطرح می‌شود.

ولی با توجه به اطلاعیه‌ای که در حال حاضر منتشر شده، شیائومی و اوپو باید منتظر جریمه‌های سنگین و اقدامات قانونی جدی باشند. به‌علاوه، اگر این دو شرکت بخواهند فعالیت‌های خود را در هند ادامه دهند (که به احتمال زیاد این کار را انجام خواهند داد)، با سخت‌گیری‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته روبرو می‌شوند و فرصتی برای اشتباه کردن نخواهند داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 499 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها