زومپی دانشمندان چینی همجوشی هسته‌ای پایدار را یک قدم به واقعیت نزدیکتر کردند - زومپی

اگر به فناوری همجوشی هسته‌ای دست پیدا کنیم، می‌توانیم انرژی پاک و ارزان نامحدود داشته باشیم. اما رسیدن به فرآیند پایداری که از همجوشی هسته‌ای برای تولید انرژی استفاده کند، کار بسیار سختی است. اما حالا گروهی از دانشمندان چینی اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند با تکرار پروسه تولید انرژی در خورشید به فرآیند کم‌هزینه‌تری نسبت به بقیه پروسه‌ها برسند و حالا بعد از یکسال آزمون و خطا، به نتایج امیدوارکننده‌ای دست پیدا کرده‌اند.

در این فرآیند پالس‌های پرقدرت لیزر به مخروط‌هایی به اندازه نوک مداد و از جنس طلا برخورد می‌کنند. درون این سیستم، مخروط‌ها طوری چیده شده‌اند که راس آن‌ها روبروی هم باشد. بعد از اینکه لیزر به مخروط‌ها برخورد می‌کند، پلاسمایی از جنس هیدروژن از هردوی این مخروط‌ها تولید می‌شود و همزمان به هم برخورد می‌کند و در این بین، به قدری انرژی زیاد است که همجوشی هسته‌ای اتفاق می‌افتد.

این تیم پیشنهاد داد که می‌توان این مخروط‌های طلا را در ماشینی مثل مسلسل گذاشت تا با سرعت زیادی این فرآیند را انجام دهد و انرژی تولید کند. در کنار آن، مخروط‌های طلا باید تولید انبوه شوند تا بتوان چنین ماشینی را تولید و استفاده کرد.

تاسیسات لیزری شنگوانگ ۲

این تیم تحقیقاتی تاکنون سه آزمایش تقریبا موفق با این سیستم انجام داده و تصمیم دارد تا آزمایش بعدی را در ماه آینده انجام دهد. با وجود اینکه این مطالعه مشکلات خاص خودش را داشته است، اما نتایج اولیه این آزمایشات تئوری آن‌ها را تائید می‌کند.

از آنجایی که فیزیک هسته‌ای می‌تواند بسیار خطرناک باشد، این گروه اعلام کرده که مطالعات خود را به آرامی پیش می‌برد و هر مرحله را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد تا هیچ خطری این مطالعات را تهدید نکند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 407 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها