زومپی دارپا یک قدم به ساخت زیردریایی بدون سرنشین نزدیکتر شد - زومپی

دارپا یا آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که فاز دوم برنامه Manta-Ray برای توسعه زیردریایی بدون سرنشین (UUV) را آغاز کرده است.

تاکنون پهپادهایی در اندازه، شکل و انواع مختلف برای عکس‌برداری هوایی یا موارد دیگر تولید شده‌اند که فعالیت‌های خود را با پرواز کردن انجام می‌دهند. با این وجود دارپا برنامه خود تحت عنوان Manta-Ray را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و همانطور که در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح می‌دهد، هدف از آن توسعه وسایل نقلیه زیر آبی است که می‌توانند بدون نیاز به دخالت انسان، حتی برای اهدافی مانند پشتیبانی لجستیک یا تعمیر و نگهداری مورد استفاده قرار بگیرند. UUVها باید برای مدت طولانی در زیر آب بمانند و به همین دلیل باید استقامت بسیار بالایی داشته باشند.

زیردریایی بدون سرنشین دارپا

ویدیوی مفهومی بالا نشان می‌دهد که دارپا درنظر دارد تا UUV حتی در عمیق‌ترین نقاط اقیانوس فعالیت داشته باشد و همچنین می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که اقلام قابل شارژ دیگری را برای انجام کارهای تخصصی به همراه خود حمل کند. در این روش UUV همچنین به عنوان زیرساختی برای شارژ مجدد و استفاده چندین باره از آن‌ها کاربرد دارد.

به نظر می‌رسد UUV در نسخه‌های اولیه خود دارای قابلیت‌های رزمی نباشد، اما در آینده مانند پهپادهای هوایی ممکن است چنین وظایفی نیز برای آن درنظر گرفته شود.

فاز اول این برنامه شامل آزمایش‌های مقدماتی برای مدیریت انرژی، کنترل فرسایش و آلودگی بیولوژیکی وسیله نقلیه و همچنین دور شدن از موانع در طول ماموریت‌های خود می‌شود که در نهایت آمادگی آن برای پیشرفت به فاز بعدی اعلام شد. دو شرکت «نورثروپ گرومن» و Martin Defense Group به عنوان پیمانکار اصلی فاز دوم معرفی شده‌اند و هرکدام زیردریایی‌های منحصر به فرد خود را توسعه خواهند داد.

«کایل وورنر»، مدیر برنامه Manta-Ray توضیح می‌دهد: «Manta Ray پیشرفت‌های قابل توجهی را در جهت توانمندسازی وسایل نقلیه زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمل بار ایجاد کرده تا نسبت به کشتی‌های سرنشین‌دار یا زیرساخت‌های پشتیبانی به صورت مستقل عمل کند.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 510 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 27 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها