زومپی بنیاد «چان زاکربرگ» ۳.۴ میلیارد دلار برای بهبود سلامت عمومی هزینه می‌کند - زومپی

بنیاد «چان زاکربرگ» که در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه فعالیت می‌کند و توسط مارک زاکربرگ و همسرش «پریسیلا چان» مدیریت می‌شود، می‌خواهد ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ۳.۴ میلیارد دلار به منظور بهبود پیشرفت‌های علمی و زیست داروها هزینه کند.

بنیاد چان زاکربرگ که به اختصار CZI خوانده می‌شود، به‌تازگی اعلام کرده که در طرحی تازه می‌خواهد فرآیندهای بیولوژیکی سراسر بدن را به‌صورت آنی مشاهده، اندازه‌گیری و تحلیل کند. این شرکت که هدف جاه‌طلبانه درمان، پیش‌گیری یا مدیریت همه بیماری‌ها را تا پایان قرن ۲۱ دنبال می‌کند، می‌گوید در یک دهه آینده تمرکز خود را بر توسعه تحقیقات، موسسات و فناوری‌هایی خواهد گذاشت که می‌توانند در مسیر رسیدن به این هدف به کمک آن‌ها بیایند.

«جف مک‌گرگور» سخنگوی CZI می‌گوید این بنیاد ۵۰۰ میلیون دلار صرف راه‌اندازی موسسه‌ای با تمرکز بر هوش مصنوعی در دانشگاه هاروارد خواهد کرد. این موسسه که بودجه خود را در طول ۱۵ سال دریافت می‌کند، به یاد مادر مارک زاکربرگ موسسه «کارن کمپنر زاکربرگ» نام‌گذاری خواهد شد.

بنیاد چان زاکربرگ اهداف بزرگی در سر دارد

مک‌گرگور می‌گوید ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار در موسسه تصویربرداری زیست پزشکی CZI سرمایه‌گذاری می‌شود. ۱ میلیارد دلار دیگر هم به «شبکه زیست هاب چان زاکربرگ» تزریق خواهد شد، این پروژه می‌خواهد موسسات علمی را گرد هم بیاورد تا دانشمندان با همفکری یکدیگر به حل چالش‌های بزرگ علمی بپردازند. افزون بر این، ۸۰۰ میلیون دلار دیگر ظرف مدت ۱۰ سال به این زیست هاب تعلق می‌گیرد تا فناوری‌های لازم برای درمان بیماری‌ها را توسعه دهد.

پریسیلا چان در پنجمین سالگرد تاسیس CZI گفت: «در این پنج سال از طریق همکاری با دانشمندان، بیماران و جوامع متن باز یاد گرفتیم کجا می‌توانیم بیشترین اثرگذاری را در تسریع زیست داروها داشته باشیم. حالا آماده‌ایم تا فصل بعدی کار خود را آغاز کنیم.» این بنیاد تاکنون بودجه صدها پروژه، آزمایش و تحقیقات علمی را تامین کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 903 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها