زومپی اپل واچ چندین سال تا دریافت تاییدیه از سوی جامعه پزشکی فاصله دارد - زومپی

به نظر می‌رسد تحقق دیدگاه کوپرتینویی‌ها از اپل واچ به عنوان «آینده دنیای سلامت» چندین سال بیشتر طول می‌کشد، چرا که طبق گزارشی جدید، بسیاری از پزشکان با استفاده از آن موافق نیستند.

تعدادی از پزشکان و سایر افراد فعال در زمینه پزشکی در مقاله جدیدی که فایننشال تایمز منتشر کرده، به مشکلات استفاده از اپل واچ در مراقبت‌های روزانه بیماران اشاره کرده‌اند. به گفته برخی از آن‌ها، آینده‌ای که در آن ساعت اپل باعث بهبود سلامت کاربران می‌شود، هنوز دور از انتظار به نظر می‌رسد.

هرچند اپل واچ و دستگاه‌های مشابه آن می‌توانند داده‌های بالینی مفید زیادی را جمع‌آوری کنند، اما ظاهرا بیشتر پزشکان از آن استفاده نمی‌کنند یا چنین قصدی ندارند. در همین رابطه، «مایکل بروس»، روانشناس بالینی توضیح می‌دهد که ۹۹٫۹ درصد از متخصصان پزشکی از این ایده استقبال نمی‌کنند.

نیاز اپل واچ به تاییدیه FDA

اپل واچ

دکتر «استیون لبوف»، یکی از بنیانگذاران شرکت بیومتریک Valencell می‌گوید:

«مشکل این است که جامعه پزشکی آن را قبول نمی‌کند و برای مدتی طولانی نیز چنین نخواهد شد. ابتدا FDA باید آن را تایید کند تا پزشکان آن را بپذیرند و سپس تحت پوشش قرار بگیرد. این یک روند طولانی خواهد بود و آنقدرها که تصور می‌شود ساده نیست.»

مشکل دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده، مربوط به داده‌های جمع‌آوری شده توسط اپل می‌شود. «سمی اینکینن»، مدیر عامل Virta Health در این رابطه می‌گوید که تنها ارائه اطلاعات به افراد بدون وجود توصیه‌های مراقبت شخصی برای بهبود سلامت کافی نیست. او می‌گوید:

درست مثل فروش یک ترازو است و گفتن این موضوع به مردم که چند درصد اضافه وزن دارند، کار سختی نیست. اما چگونه می‌توانیم رفتار خود را تغییر دهیم و نتایجی مانند کاهش قند خون، کنار گذاشتن دارو و کاهش وزن را به دنبال داشته باشیم؟ به عقیده من چنین چیزی در اپل واچ وجود ندارد.

علاوه بر این، تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که بسیاری از کاربران اپل واچ در حال حاضر سالم و خوش اندام هستند، بنابراین بازار هدف این دستگاه به احتمال زیاد شامل افرادی نمی‌شود که می‌توانند بیشترین سود را از آن دریافت کنند.

با این حال، اپل برای پیشرفت فناوری‌های سلامت خود با شرکت‌هایی مانند جانسون و جانسون همکاری داشته و توضیح می‌دهد که هنوز در ابتدای راه خود در این زمینه قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 573 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها