زومپی اپل روی توسعه دستگاه‌هایی با بدنه شیشه‌ای و شفاف کار می‌کند - زومپی

اپل طی ۸ سال گذشته پتنت‌های مختلفی از طراحی دستگاه‌هایی با بدنه شیشه‌ای به ثبت رسانده است. این غول فناوری اکنون پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرده که خبر از توسعه احتمالی آیفون، مک پرو و اپل واچ تمام شیشه‌ای می‌دهد.

در بین تمام پتنت‌های ثبت شده اپل، آیفون جذاب‌ترین گزینه محسوب می‌شود که از یک محفظه شیشه‌ای شش وجهی بهره می‌برد و همچنین در قسمت جلو و پشت دستگاه یک نمایشگر دیده می‌شود. علاوه بر این، لبه‌های دستگاه نیز می‌تواند شامل نمایشگر باشد و در مجموع این نسخه از آیفون بی شباهت به «می میکس آلفا» شیائومی نیست.

اپل همچنین این نظریه را مطرح کرده است که از یک محفظه شیشه‌ای چند وجهی (و البته نمایشگرهایی که از چندین سمت شیشه قابل مشاهده هستند) می‌توان برای نمایش محتوا در چنین سطح مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، یک تصویر پانوراما را در نظر بگیرید که در سراسر پنل جلویی دستگاه تا پشت آن کشیده شده است.

همچنین در این طراحی می‌توان آیکون‌ها را به راحتی در سطوح مختلفی جابجا کرد و روش‌های بهبود یافته بیشتری برای پیمایش در صفحه فراهم می‌شود. برای مثال در این نسخه کاربران علاوه بر روش معمول از بالا به پایین، به صورت مورب نیز می‌توانند در یک صفحه جابجا شوند.

اپل همچنین اضافه می‌کند که شکل کناره‌های آیفون شیشه‌ای را می‌توان تغییر داد تا برخی دستورات خاص را انجام دهد. برای مثال کاربران می‌توانند با فشار دادن برخی قسمت لبه‌های این گوشی صدای موسیقی یا ویدیو خود را کم یا زیاد کنند.

اپل

همانطور که گفته شد، اپل فقط ساخت آیفون شیشه‌ای را بررسی نمی‌کند و طراحی‌هایی از مک پرو با ساختار تمام شیشه‌ای و طراحی شفاف و همچنین یک اپل واچ با محفظه‌ای که بیشتر از شیشه ساخته شده نیز در این پتنت دیده می‌شود.

با این وجود، یکی از بزرگترین مشکلات دستگاه‌های شیشه‌ای به مقاومت آن‌ها مربوط می‌شود و ظاهرا اپل از این مشکل نیز آگاه است و قصد دارد محفظه دستگاه‌های خود را با جداره‌های ضخیمی بپوشاند که استحکام و مقاومت دستگاه را در برابر ترک افزایش می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 620 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها