زومپی اپل احتمالا مشغول توسعه پهپاد است - زومپی

اداره نشان تجاری و پتنت آمریکا دو پتنت جدید از اپل را منتشر کرده که از یک پهپاد احتمالی در آینده نه چندان دور خبر می‌دهد. این دو پتنت به جمع سه پتنتی می‌پیوندند که قبلا به ساخت پهپاد از سوی اپل اشاره می‌کردند.

هر دو پتنت جدید اپل به پهپاد یا پرنده هدایت‌پذیر از راه دور اشاره دارند. پتنت اول ظاهرا مربوط به کاربردها و روش‌های تعامل میان پهپاد و کنترلر است. این پتنت موضوعاتی مثل جفت شدن، برقراری ارتباط یا قطع ارتباط پهپاد با کنترلر را پوشش می‌دهد و شامل همه لوازم، سیستم‌ها و روش‌های جفت کردن پهپاد با کنترلر از راه دور است.

پتنت دوم به بحث ردیابی و کنترل پهپادها می‌پردازد. این پتنت توضیح می‌دهد که اپراتور چگونه می‌تواند از طریق یک شبکه سلولی پهپاد را کنترل کند و تحت نظارت قرار دهد. این پتنت ظاهرا در سنگاپور هم به ثبت رسیده اما مشخص نیست که نسخه سنگاپور با نسخه آمریکا تفاوت خاصی دارد یا نه.

اپل در پتنت دوم می‌گوید پهپادها می‌توانند اطلاعاتی مثل سرعت، جهت حرکت، ارتفاع، موقعیت مکانی و مقصد را از طریق شبکه‌های سلولی ارسال کنند. شبکه هم می‌تواند این اطلاعات را به سیستم مدیریت ترافیک تحویل دهد. سپس تصمیم گرفته می‌شود که کنترل پهپاد از کنترلر به سیستم مدیریت ترافیک داده شود یا نه.

در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی درباره میزان پیشرفت اپل در توسعه پهپاد وجود ندارد. با توجه به این که اپل همواره پتنت‌های متعددی را در مراجع گوناگون به ثبت می‌رساند، وجود این دو پتنت مدرکی مبنی بر تولید حتمی پهپاد نیست، اما می‌توانیم امیدوار باشیم که اپل این پروژه را در دست تولید داشته باشد.

اگر پهپاد اپل در زیر دست مهندسان این شرکت در حال توسعه باشد، احتمالا در آینده نه چندان دور اطلاعات بیشتری درباره این پروژه منتشر خواهد شد و می‌توانیم به عرضه نخستین پرنده هدایت‌پذیر کوپرتینویی‌ها امیدوار شویم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها