زومپی گارتنر: درآمد نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در ۲۰۲۲ به ۶۲ میلیارد دلار می‌رسد - زومپی

برآوردهای شرکت تحلیلی گارتنر حاکی از آن هستند که درآمد حاصل از نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در سال آینده میلادی با رشد ۲۱.۳ درصدی نسبت به سال جاری، به رقمی بالغ بر ۶۲ میلیارد دلار می‌رسد.

در بررسی انجام شده توسط این موسسه تحلیلی، هوش مصنوعی کاربردهای مختلفی دارد و این موسسه بازار نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله مدیریت دانش، دستیاران هوشمند مجازی، خودروهای الکتریکی خودران، دفاتر کاری دیجیتال، داده‌های جمع سپاری و غیره مورد بررسی قرار داده است.

براساس برآوردهای گارتنر، انتظار می‌رود از بین دسته‌بندی‌های ذکر شده، مدیریت دانش با رشد ۳۱.۵ درصدی بیشترین افزایش درآمد را در سال آینده میلادی و دستیاران مجازی با ۱۴.۷ درصد رشد، کمترین میزان افزایش درآمد را به نام خود ثبت کنند. همچنین این شرکت تحلیلی می‌گوید ممکن است تا اواسط دهه جاری طول بکشد تا نیمی از سازمان‌ها در سراسر جهان سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را بپذیرند و این فناوری بتواند به مرحله‌ای وارد شود که از آن به عنوان مرحله تثبیت بلوغ هوش مصنوعی یاد می‌شود.

«آلیس وودوارد»، مدیر ارشد تحقیقاتی گارتنردر مورد نتایج بررسی‌های اخیر می‌گوید:

«بازار نرم‌افزارهای هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است. هرچند در بلندمدت شرکت‌هایی که به بلوغ در حوزه سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی توجه نشان می‌دهند، می‌توانند نقش موثری در این روند رشد ایفا کنند.»

بی‌شک سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند بر کسب و کارها تاثیر زیادی داشته باشد. گارتنر در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که با افزایش اعتماد به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، ارزش بازار این حوزه رشد چشمگیرتری خوهد داشت و اگر این روال در پیش گرفته شود، شرکت‌های بیشتری روی خوش به چنین فناوری‌هایی نشان می‌دهند و در نتیجه ارزش بازار و درآمد حاصل از آن نیز رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

حال باید دید شرکت‌های مختلف چه اقبالی به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نشان می‌دهند و این برآوردها تا چه اندازه محقق خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 459 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها