زومپی مورگان استنلی: «اپل کار» صنعت خودرو را متحول می‌کند - زومپی

بازار شایعات درباره خودروی برقی اپل داغ است و حالا بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی پیش‌بینی کرده که «اپل کار» می‌تواند صنعت خودرو را متحول کند و همچنین روی ارزش سهام شرکت‌های رقیب تاثیر بگذارد.

این اولین باری نیست که مورگان استنلی یکی از محصولات آینده اپل را انقلابی خطاب می‌کند. این بانک در گذشته هم گفته بود ورود اپل به بازار واقعیت افزوده می‌تواند تغییر شگرفی در آن ایجاد کند.

طبق دو یادداشت مورگان استنلی، اپل کار می‌تواند روی ارزش سهام شرکت‌های مطرح خودروساز تاثیرگذار باشد. در این یادداشت‌ها گزارش بلومبرگ مبنی بر عرضه اپل کار در سال ۲۰۲۵ تایید شده و این بانک سرمایه‌گذاری گفته در این سال تعداد کمی از این خودروها به فروش می‌رسند و در ادامه شاهد عرضه گسترده‌تر این اتومبیل خودران خواهیم بود.

به گفته تحلیلگر مورگان استنلی، هنوز برای ورود خودروهای با سطح L5 یا کاملا خودران به باور زود است و چندین سال طول می‌کشد تا بازار چنین محصولاتی را قبول کند:

«انتظار داریم نفوذ این خودروها به بازار به علت فناوری‌هایی که دارند و همچنین ملاحظات اخلاقی و قانونی، کمی آهسته باشد. پیش‌بینی می‌کنیم تا سال مالی ۲۰۲۵، تقریبا ۱۰۰ هزار خودروی تمام خودران با سطح L5 به فروش برسد که اکثر آن‌ها در خارج از بازار ایالات متحده فروخته می‌شوند. تا سال ۲۰۳۰، فروش این خودروها با نفوذ ۲ درصدی در بازار به ۱.۸ میلیون می‌رسد و سهم آن‌ها در میزان مسافت طی شده با خودروها در جهان برابر ۰.۵ درصد خواهد بود.»

اپل کار

این تحلیلگر پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۴۰ و ۲۰۵۰ سطح نفوذ خودروهای L5 به ترتیب به ۷.۶ و ۴۷ درصد می‌رسد. همچنین به گفته این تحلیلگر، خودروی اپل به افراد فروخته نمی‌شود و در سرویس‌های اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد:

«ما باور داریم که خودرویی بدون فرمان و پدال باید تحت عنوان سرویس اشتراکی در اختیار کاربران قرار بگیرد و نه اینکه آن‌ها مالک چنین محصولاتی باشند. ما باور نداریم که مشتریان بتوانند صاحب چنین خودرویی باشند، اما به عنوان یک وسیله حمل و نقل یا سرویس اشتراکی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.»

در نهایت مورگان استنلی پیش‌بینی کرده که میزان مسافت طی شده با خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵ تریلیون مایل، تا ۲۰۴۰ به ۲۰ تریلیون مایل و تا ۲۰۵۰ به ۲۹ تریلیون مایل برسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 489 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها