زومپی به دنبال قرارداد اپل با دولت چین، شرکت Luxshare احتمالا جایگزین فاکسکان می‌شود - زومپی

ظاهرا اپل وابستگی خود به برخی شرکت‌های تامین‌کننده چینی از جمله Luxshare را افزایش داده است که این امر به مرور زمان باعث می‌شود تا فاکسکان دیگر تامین‌کننده اصلی غول فناوری مستقر در کوپرتینو نباشد.

در اوایل ماه دسامبر گزارشی منتشر شده بود که توضیح می‌داد اپل با انجام نوعی معامله محرمانه با دولت چین قصد دارد روی شرکت‌های داخلی آن سرمایه‌گذاری کند. اکنون در گزارش جدیدی، جزئیات بیشتری درباره تصمیم غول فناوری مشخص شده است. همانطور که در این گزارش توضیح داده شده، کوپرتینویی‌ها بخش بیشتری از زنجیره تامین خود را به شرکت‌های مستقر در چین واگذار کرده‌اند و ظاهرا «تیم کوک»، مدیرعامل این غول فناوری قصد دارد به تعهد خود مبنی بر کمک به پکن در گسترش صنعت فناوری خود عمل کند.

حمایت اپل از شرکت‌های داخلی چین

برای مثال، یک سال پس از انجام این معامله، اپل از شرکت Luxshare برای مونتاژ دستگاه‌های ایرپاد خود استفاده کرد. از طرفی دیگر، این امر به تسلط شرکت‌های مستقر در تایوان در زنجیره مونتاژ اپل پایان داده است.

The Information در گزارش خود، از معامله با Luxshare به عنوان یک «نقطه عطف» برای اپل و چین یاد می‌کند، زیرا باعث می‌شود شرکت چینی در بالاترین سطح تامین‌کنندگان این شرکت که مونتاژ و بسته‌بندی کالاهای مصرفی نهایی آن‌ها است، قرار بگیرد.

نکته مهم دیگر اینکه Luxshare هم اکنون از نظر ارزش بازار موفق شده تا از فاکسکان پیشی بگیرد و حتی می‌تواند در آینده به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان اپل، شرکت تایوانی را شکست دهد. در همین حال، گزارش شده است فاکسکان که از سرعت رشد شرکت چینی به شدت نگران شده، تیمی را برای بررسی درباره آن‌ها تشکیل داده است.

همچنین به گزارش The Information، قرارداد سرمایه‌گذاری ۲۷۵ میلیارد دلاری بین اپل و چین علاوه بر اینکه به نفع پکن است، راهی برای کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شود تا هزینه‌های خود را کاهش دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 629 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها