زومپی بخشی از ظرفیت تولید گوشی‌های سامسونگ از ویتنام به هند و اندونزی منتقل می‌شود - زومپی

در چند هفته اخیر گزارش‌های مختلفی درباره کاهش ظرفیت تولید سامسونگ در ویتنام بر اثر محدودیت‌های ویروس کرونا شنیده شده و این اتفاق حداقل در یکی از بازارها ۵ درصد به فروش این شرکت آسیب زده است. حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم گرفته تا خروجی کارخانه‌های ویتنامی خود را کاهش دهد و بخشی از این تولیدات را به هند و اندونزی منتقل کند.

خبرگزاری کره‌ای The Elec در گزارشی می‌گوید تولید حداکثر ۱۹۲ میلیون گوشی هوشمند سامسونگ به دو کشور یاد شده منتقل خواهد شد. البته این انتقال به‌صورت فوری انجام نمی‌شود و در طول یک بازه زمانی دو ساله صورت خواهد گرفت. در اولین گام در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱، تولید ۱۹ میلیون دستگاه به هند و اندونزی سپرده می‌شود. سپس در ماه‌های پیش رو حجم تولیدات در این کشورها افزایش خواهد یافت.

در این استراتژی هند بیشترین منفعت را دارد چون میزان سفارشات کارخانه‌های این کشور به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی شده که در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۳ میلیون گوشی در هند تولید شود؛ این رقم ۳۳ میلیون بیشتر از پیش‌بینی تولیدات سامسونگ در هند برای سال ۲۰۲۱ است.

غول فناوری کره جنوبی ۱۴۰ میلیون دلار برای این منظور هزینه خواهد کرد که ۹۰ میلیون دلار در هند و ۵۰ میلیون دلار در اندونزی صرف می‌شود. در سال ۲۰۲۲، نیمی از گوشی‌های سامسونگ در ویتنام، ۲۹ درصد در هند، ۶ درصد در اندونزی و مابقی در سایر نقاط دنیا تولید خواهد شد. سهم کشورها در حال حاضر به ترتیب برای ویتنام، هند و اندونزی ۶۰، ۲۰ و ۴ درصد است.

تصمیم سامسونگ برای تقسیم زنجیره تامین در کشورهای مختلف اتفاق عجیبی نیست چون کره‌ای‌ها می‌دانند که با این کار در صورت بروز مشکل در یک کشور دچار مشکل جدی نخواهند شد. این شرکت از مدت‌ها قبل اکثر گوشی‌های خود را در ویتنام تولید می‌کرد، اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده مدیران سامسونگ احتمالا این استراتژی جدید را اتخاذ کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 471 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها